kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵

خدای ابراهیم(ع) و آتش سرد دشمن

 
 
محمدحسین حمزه
«ای آتش، سرد و سالم باش برای ابراهیم» (انبیاء ـ 69) در عالم هستی، قوانین تکوینی خدا حاکم است و حرکت جهان هستی در دست اوست. خدا با اهلِ حرکت در راه اوست و مجاهدت مخلصانه را کمک می‌کند. هر جا به اثری از تقوا و نصرت الهی نگاه کنیم، همین را می‌بینیم. تجربه انقلاب از روز اول بیانگر دست قدرت لایزال الهی است که با امت مؤمن و وفادار ایران اسلامی است. ملت ما مقدمات نصرت الهی را همواره با استقامت، بصیرت و علم به مواضع حق فراهم آورده‌ و سال‌هاست بدخواهانش را به استیصال رسانده است. از همین رو، دشمن به فتنه‌گری پناه برده اما انقلاب را فتنه‌ها هم نتوانست خاموش کند. دشمن محتاج اغتشاش و تکیه به اوباش است، چون مردم با او نیستند. جامعه ایران دارای هویت، حقیقت و شخصیت خدا ‌خواه و ضد طاغوت است. ملت ما نقشه‌ دشمن را سال‌هاست که تشخیص داده و جلوتر از او عمل می‌کند. به همین دلیل باید گفت آنکه در میدان است مردم‌اند نه اغتشاشگران.
امروز دشمن که با کلید زدن شرارتی دیگر، خواب پایان دادن به انقلاب اسلامی را می‌دید، پیشرفت‌های جدید ایران را در حوزه‌های دفاعی، پزشکی و هوافضا می‌بیند. دشمن مواجه است با ملتی با جهت‌گیری الهی و دل‌هایی که متذکر خداست. مواجه است با ملتی دارای معنویت و تقوا، به عنوان غذای روحی انسان که نبود یا کمبود آن در غرب به خودکشی و متلاشی شدن خانواده‌ منجر شده است. این تجربه نظام‌هایی است که غربی‌ها درست کرده‌اند. ملت گفتمان انقلاب اسلامی را مغتنم می‌داند و از آن پاسداری می‌کند. نعمتی را که خدا به او داده است، گرفته و درباره‌اش درست عمل می‌کند و در وضعیتی است که هر توطئه دشمن را خنثی می‌کند. آرمانها برایش زنده است، زنده‌تر از هر چيز ديگر. ملت ما می‌بیند طرف مقابل کیست. می‌داند در مقابلش نظام سلطه‌ خونخواری ایستاده که خود را زیر مفاهیم پسندیده پوشانده است. همه‌ دنیا به مقابله با این ملت آمد. همدست شدند تا مردم را از مرزها و خط‌قرمزهایشان عقب ببرند. ابزارهای و ترفندهای فریبکارانه تبلیغاتی را آوردند. ملت اما مثل قهرمانی به میدان آمد و ایستاد. به این سبب ملت ایران نیرویی است که خدا با او است. به قاعده‌های خدا عمل می‌کند و بهترین نتایج را از سوی حق می‌گیرد. ملتی که شده است نشانه قدرت پروردگار. همان خدای ابراهیم علیه‌السلام بود که آتش‌های برافروخته دشمن علیه انقلاب را سرد و خنک کرد. 
در داخل، عناصر مزدور و خودفروخته‌ای پیدا می‌شوند که حاضرند به حقانیت لگد بزنند و جامعه را به سمت اغتشاش و ناامنی سوق دهند. اغتشاش سازماندهی شده و شرارت دشمنی را که «کاه» را «کوه» نشان داد و گفت دیگر کار جمهوری اسلامی ایران تمام است، انکار کردند و یک کلمه هم اغتشاشات را محکوم نکردند. نمی‌خواهند مردم حقیقت را ببینند و بفهمند. می‌خواهند مردم دوست و دشمن‌شان را با هم اشتباه بگیرند. دشمن را به جای دوست بگیرند. دشمن خونی و معاند را دوست فرض کنند و به حرف او گوش کنند. شیپورهایی که در جبهه دشمن کار می‌کنند، عده‌ای که نیروی انتظامی را متهم کردند، بر آتش اغتشاشات دمیدند و در برابر آشوبگران سکوت کردند، ربطی به توده مردم ندارند. آنها در مقابل هوشیاری و بصیرت مردم ایستادند و بخشی از ملت نیستند. شعارهای حقی را با مضمون کاملا باطل و ناحق مطرح می‌کنند برای فریب دادن مردم. حاضرند برای خاطر آسایش قلب‌های سیاه و تاریکشان، شب را روز، و روز را شب جلوه بدهند اما مردم خلاف جهت خواسته‌های آنان حرکت می‌کنند، طیف غربگرای وابسته به دشمن و کاخ‌نشینان کاخ سیاه را مچاله کردند و بار دیگر نشان دادند دشمن در جدا کردن مردم از نظام اسلامی شکست خورده است. انسان در سایه‌ اومانیسم و لیبرالیسم نه فقط خوشبخت نشد و به انسانیت دست نیافت و به آسایش نرسید که دچار بدترین قساوت‌ها و آسیب‌ها شد. مردم محصولات تربیتی دشمن را دیدند که با خونسردی تمام آدم‌کشی و وحشی‌گری می‌کنند. در آن سو، نسلی تشنه حقیقت و آگاه شدن به میدان وارد شده است و این راه را ادامه خواهد داد. نسلی که نه امام(ره) را زیارت کرده نه دفاع مقدس را دیده اما این‌گونه در میدان است و رهبر معظم انقلاب، این پدیده را از معجزات انقلاب می‌دانند.
مقتدای انقلاب اسلامی به جوانان می‌فرمایند در گام دوم، انقلاب را به «آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی است، نزدیک کنید» چون نسل نو به این آمادگی رسیده‌اند. یعنی ملت ما می‌تواند راهی را که مقتدایش امام خامنه‌ای ترسیم کرده است، تا رسیدن به قله تمدن اسلامی ادامه دهد. پیامبر گرامی ما هم در صدر اسلام چنین مردمی را نداشت. حضرت روح‌الله، امام خمینی رحمه الله علیه در وصف مردم عصر انقلاب اسلامی فرموده بودند؛ «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله(ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین(ع) هستند.»
به اعتراف دوست و دشمن ایران اسلامی با سرعت زیاد به سمت قله‌ها می‌رود. ملت ما راهی طولانی آمده است. خسته نیست. معرفت، ایمان، تقوا و دانش خود را تقویت می‌کند. همان‌ را که دشمن نمی‌خواهد. آینده را روشن می‌بیند و سر به آسمان اقتدار می‌ساید. دست تضرع بگشاییم و حمد الهی را به جا بیاوریم. «اِنَّ ﷲَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوا وَ الَّذینَ هُم مُحسِنون» (نحل ـ 128)