kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۷۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبر داد

اجرای ۲۰۰ پروژه فرودگاهی در کشور

 
 
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اجرای ۲۰۰ پروژه فرودگاهی در کشور خبر داد و گفت: به استثنا دو پروژه، پروژه‌ای نداریم که گره آن باز نشده باشد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، «حمیدرضا سیدی» با تاکید بر امنیت سایبری و رعایت قانون محاسبات عمومی و آیین‌نامه مالی و معاملاتی شرکت درخصوص پروژها و خرید در سال جاری، اظهار کرد:‌ اگر پروژه‌ای برای سال 1402 قابل تعریف است، مدیران فرودگاهی از امروز به دنبال مصوبات هیئت ‌مدیره، مجوزها و اجرای فرآیندها باشند.
وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر 200 پروژه عمرانی و تجهیزاتی در فرودگاه‌های تمام کشور در حال اجراست، افزود: به استثنا دو پروژه، امروز پروژه‌ای نداریم که گره آن باز نشده باشد و در همه فرودگاه‌ها از سقز و گناباد تا فرودگاه پر ترافیک بین‌المللی مهرآباد پروژه در حال اجرا داریم. به دنبال پروژه‌های غیرضروری و فاقد توجیه اقتصادی کافی نیستیم و تمرکز بر اجرای پروژه‌های ضروری برای خدمت رسانی هستیم.
وی با اشاره به برنامه احداث ترمینال 100هزار مترمربعی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در شأن مردم و شرکت فرودگاه‌ها، گفت: این پروژه در دو فاز اجرا خواهد شد. همچنین درخصوص احداث مرکز پشتیبان مرکز کنترل فضای کشور، پیگیر تهیه نقشه‌ها برای رسیدن به مرحله مناقصه هستیم. ضمن اینکه 500 میلیارد تومان اعتبار برای تامین امنیت فرودگاه‌ها در نظر گرفته شده است
مهلت اخذ گواهینامه فرودگاهی
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون عملیات شرکت فرودگاه‌ها گفت: فرودگاه‌های بین‌المللی تا تیرماه ۱۴۰۳ موظف به دریافت گواهینامه هستند این در حالی است که هم‌اکنون به دنبال ایجاد و ارتقای استانداردهای سازمان هواپیمایی و اخذ گواهینامه برای تعدادی از فرودگاه‌های بین‌المللی تا پایان سال هستیم.
«فرشید گلیج» با بیان اینکه فرودگاه‌ها باید مقوله استانداردها و دریافت گواهینامه با جدیت و به‌صورت جهادی پیگیری کنند، افزود: درباره وضعیت قرارداد پروژه‌های فرودگاهی، مدیران فرودگاه‌ها درخصوص رفع معارضات و موانع پروژه‌ها اقدام جدی داشته باشند.