kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران:

مرغ آرین مازاد مرغداران با قیمت مصوب خریداری می‌شود

 
 
 
معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی، مرغ مازاد مرغداران صرفا با سویه
تولید شده آرین با قیمت‌های مصوب استانی و به صورت منجمد خریداری می‌شود.
محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: شرکت پشیبانی امور دام نسبت به جمع‌آوری مرغ مازاد مرغداران سویه صرفا آرین اقدام می‌کند.
وی افزود: خرید مرغ مازاد به صورت منجمد و بر اساس آخرین نرخ‌های مصوب استانی انجام می‌شود.
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام کشور در راستای حمایت از تولید ایرانی، مرغ با نژاد آرین را از مرغداران خریداری می‌کند.
وی تصریح کرد: بخشنامه خرید حمایتی مرغ مازاد از تولیدکنندگان سراسر کشور به ادارات جهاد کشاورزی و ادارات پشتیبانی امور دام استان‌ها ابلاغ شده است بنابراین تولیدکنندگان هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند.
صادرات جوجه مرغ ایرانی آرین
به سه کشور همسایه
گفتنی است شهریورماه امسال هم یک مسئول در نمایشگاه دام و طیور از صادرات جوجه ایرانی مرغ آرین به کشورهای همسایه خبر داده بود.
ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: براساس تفاهم‌های امضا شده، جوجه آرین تولید داخل به کشورهای عراق، افغانستان و روسیه صادر می‌شود. صادرات به روسیه در ازای تهاتر است و در ازای صادرات خود مواد اولیه تولید از جمله نهاده‌های دامی وارد می‌کنیم. وی ادامه داد: با کشورهایی مانند روسیه، سوریه و عراق که موقعیت استراتژیکی دارند در زمینه صادرات و واردات در حال همکاری هستیم.