kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵

جشنواره پائیزی انار «صد دانه یاقوت» در فرهنگسرای بهمن

 
 
یازدهمین جشنواره انار «صد دانه یاقوت»، با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و بهره‌مندی خانواده‌ها از برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در فرهنگسرای بهمن در حال اجرا است.
به گزارش کیهان، یازدهمین جشنواره انار «صد دانه یاقوت»، با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و بهره مندی خانواده‌ها از برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در فضایی با نشاط، با محوریت معرفی و آشنایی مخاطبان و شهروندان با مزایا و خواص این میوه بهشتی و حمایت از باغداران و تولید کنندگان انار و سوغات و صنایع دستی استان‌ها از 28 آبان تا 13 آذر، همه روزه از ساعت 10 تا 21 با برپایی بیش از 30 غرفه متنوع از استان‌های مختلف کشور در محوطه باز در شرقی فرهنگسرای بهمن در حال اجرا است.
در این جشنواره استان‌های انارخیز کشور حضور یافته و محصولاتشان را شامل انواع انار و فرآورده‌های آن را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.همچنین در بخش سوغات و صنایع دستی هم بیشتر استان‌های کشور حضور دارند. 
از بخش‌های اصلی این جشنواره می‌توان به اجرای موسیقی محلی نواحی مختلف کشور با حضور گروه‌هاي هنري به همراه اجرای آئین‌های سنتی استان‌های مختلف کشور اشاره کرد كه همه روزه از ساعت 14 تا 17 به صورت متناوب در اين جشنواره برنامه‌هاي هنري و آييني خود را اجرا می‌کنند. 
یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» از ۲۸ تا ۱۳آذرماه از ساعت ۹ الی ۲۱ در فرهنگسراهای اشراق، ولا، خاوران و بهمن در حال برگزاری است.