kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱

انتشار داستانی کودکانه درباره حاج قاسم و آزاد‌سازی آمرلی عراق(اخبار ادبی و هنری)

کتاب کودک «مردی که زبان کبوترها را می‌دانست» به نویسندگی نازنین صابری بهداد و تصویرگری لیلا حیدری، توسط انتشارات «راه یار» و با همکاری بنیاد حفظ و نشر آثار شهید حاج قاسم سلیمانی، چاپ و روانه بازار نشر شد.

بنابر این گزارش، «مردی که زبان کبوترها را می‌دانست»؛ داستانی کودکانه درباره عملیات شکست محاصره شهر آمرلی عراق توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که به کوشش مجموعه «خانه همبازی» و با حمایت بنیاد مکتب حاج قاسم تهیه شده است. شهر ۲۰ هزار نفری آمرلی در حومه جنوبی استان کرکوک عراق در سال ۲۰۱۴ در محاصره کامل گروه تروریستی داعش قرار داشت اما بعد از ۸۹ روز مقاومت دلاورانه زنان و مردان این شهر در نهم شهریورماه 93، با فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و به دست نیروهای حشد‌الشعبی آزاد شد.
گفتنی است، در روزهای اخیر نیز دو کتاب کودک «سیب آخر»؛ داستانی کودکانه درباره کمک‌رسانی حاج قاسم در سیل خوزستان و «قهرمان به شکل خودم» درباره رشادت‌های حاج قاسم به نویسندگی و تصویرگری کلر ژوبرت توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است. پیش‌تر نیز چهار کتاب داستان و رنگ‌آمیزی «فردا رو ما می‌‌سازیم»؛ روایت پیشرفت‌های کشور برای کودکان و دو کتاب شعر و رنگ‌آمیزی «فر و فر و فر صدا میاد» و «یک دونه نون و صد دونه نون» درباره مشارکت کودکان در فعالیت‌های پشتیبانی دفاع مقدس و مقابله با کرونا با همکاری «خانه همبازی» و انتشارات «راه یار» منتشر شده بود.