kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۵۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
روز درخشان بانوان ورزشکار کشورمان

ایران برای نخستین‌بار قهرمان تکواندوی نظامیان جهان شد

در پایان رقابت‌های تکواندوی قهرمانی نظامیان جهان (سیزم) در کیوروگی، تیم بانوان ایران برای اولین بار قهرمان این رقابت‌ها شد.

بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی نظامیان جهان (سیزم) که با حضور کشورهای ایران، برزیل، اسلوانی، روسیه، نپال، پاکستان، عمان، قزاقستان، کامرون و اسپانیا در سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد، تیم بانوان ایران در مجموعه نتایج تیمی در رشته کیوروگی با کسب ۴ مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز برای نخستین بار قهرمان این رقابت‌ها شد و تیم‌های برزیل با دو مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و روسیه با یک مدال طلا، ۳ نقره و۳ برنز در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
تیم بانوان در بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی نظامیان جهان تنها در رشته کیوروگی شرکت کرده بود. پیش از این نیز تیم مردان با کسب ۴ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در کیوروگی و ۳ مدال طلا در پومسه تیمی برای چهارمین بار قهرمان تکواندوی نظامیان جهان (سیزم) شده بود.
جهانی شدن تیم ملی هندبال
این تمام موفقیت‌های ورزش بانوان نبود؛ دیروز نیز هندبالیست‌های ایرانی در سومین دیدار خود از رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا کره‌جنوبی، مقابل استرالیا به میدان رفتند. شاگردان اکبرآبادی در این دیدار با نتیجه پر گل ۴۳ بر ۱۵ به برتری رسیدند.
تیم ملی هندبال ایران پیش از این مقابل هند و ازبکستان نیز به برتری رسیده بود و با این برد و با داشتن ۶ امتیاز در رده اول گروه خود قرار گرفت. هنوز چهار بازی دیگر از مرحله گروهی باقی مانده است. فدراسیون هندبال ایران، از کسب سهمیه قهرمانی جهان و صعود ایران به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها خبر داد. ملی‌پوشان ایران باید در آخرین دیدار خود از مرحله گروهی این رقابت‌ها چهارشنبه ۹ آذر ساعت ۱۲:۳۰ مقابل کره جنوبی به میدان بروند.
موفقیت بانوان ورزشکار در سال‌های اخیر
موفقیت‌های اخیر بازهم نشان داد که در کشورمان بانوان ورزشکار بسیاری هستند که همپای مردان در این مرز و بوم تلاش می‌کنند تا پرچم مقدس کشورمان را بالا ببرند. برخی از این افتخارآفرینی‌ها از جمله قهرمانی در رقابت‌های تکواندوی نظامیان جهان برای نخستین بار در تاریخ ورزش زنان کشورمان به ثبت رسیده است.
بانوان ایرانی در این مسیر پرافتخار حرف‌های زیادی شنیدند و موانع بسیاری را پشت سر گذاشتند اما کم نیاوردند و برای کسب مدال و قهرمانی و نشان دادن یک زن مسلمان ایرانی به جهانیان به راه خود ادامه دادند.
نگاهی کوتاه به عملکرد بانوان ورزشکار کشورمان در این سالها نشان می‌دهد ایرانی‌ها تبدیل به الگو شده‌اند و حفظ پوشش و حجاب شرایطی را به وجود آورده تا هجمه‌های دشمنان ایران اسلامی مبنی بر اینکه حجاب محدودیت است، خنثی شود. بانوان قهرمان کشورمان با مدال‌آوری در میادین بین‌المللی نشان داده‌اند بین ورزشکار «قهرمانِ بااخلاق» و «حجاب» هیچ مانعی نیست.