kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
سامانه بارشی جدید سه شنبه وارد کشور می‌شود

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوا در 4 کلانشهر

 

سازمان هواشناسی کشور نسبت به آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در چهار کلانشهر هشدار داد.
به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از  پایداری جو، آلودگی هوا، سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی خبر داد. این وضعیت از بعدازظهر روز دوشنبه در تهران، کرج و اراک آغاز و تا قبل از ظهر چهارشنبه در تهران، کرج، اراک و اصفهان ادامه خواهد داشت.
در این شرایط جوی احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها دور از انتظار نیست.
سازمان هواشناسی مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی را توصیه می‌کند.
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا
رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا نیز درباره شرایط جوی کشور گفت: دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه نیز در اردبیل و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد؛ همچنین بعدازظهر سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در این مناطق شروع می‌شود.
صادق ضیائیان افزود: چهارشنبه بر شدت بارش در این مناطق افزوده می‌شود و گستره آن سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور را در بر می‌گیرد.
وی ادامه داد: پنجشنبه نیز در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق همچنین ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و در شمال غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود. طی این چهار روز، به‌ویژه چهارشنبه و پنجشنبه بارش در قسمت‌های سردسیر و کوهستانی مناطق مذکور به شکل برف خواهد بود. دمای هوا نیز چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.