kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۵۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
افغانستان

کارزار سراسری واکسیناسیون سرخک



همزمان با افزایش میزان مرگ و میر
کودکان افغانستانی به علت ابتلا به بیماری سرخک، کارزار سراسری واکسیناسیون سرخک در این کشور آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزارت بهداشت و درمان طالبان اعلام کرد: عملیات سراسری واکسیناسیون سرخک از روز شنبه پنجم آذرماه آغاز شده و قرار است تا ۱۰ روز ادامه یابد. در این کارزار، هفت میلیون کودک زیر پنج سال در برابر بیماری سرخک واکسینه می‌شوند. «قلندرعبارد» سرپرست وزارت بهداشت و درمان طالبان گفت: تزریق واکسن سرخک با حضور تیم‌های سیار واکسیناسیون در مدارس، مساجد و مراکز درمانی افغانستان انجام می‌شود.
«شرافت زمان» سخنگوی وزارت بهداشت و درمان افغانستان نیز هدف از اجرای این واکسیناسیون را نجات جان کودکان و پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر این بیماری دانست. این کارزار در حالی آغاز شده است که موارد مرگ و میر کودکان افغان به علت ابتلا به بیماری سرخک در افغانستان افزایش یافته است. چندی قبل مسئولان محلی استان هرات از مرگ دست کم
۲۴ کودک براثر ابتلا به این بیماری در هرات خبر دادند.
سازمان پزشکان بدون مرز نیز از افزایش موارد ابتلا کودکان به بیماری سرخک و افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری ابراز نگرانی کرده است.
این روز‌ها شبکه‌های تلویزیونی افغانستان نیز به صورت مکرر پیام‌های سرپرست و معاون وزارت بهداشت و درمان طالبان را مبنی بر اینکه خانواده‌ها، کودکان خود را در برابر بیماری سرخک واکسن کنند، پخش می‌کنند.