kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
استاندار اصفهان:

بسیجی ‌با ‌نگاهی متعهدانه برای اقتدار نظام ‌و رفع گرفتاری مردم تلاش می‌کند

استاندار اصفهان با بیان اینکه حیات انقلاب اسلامی مدیون بسیج است، گفت: بسیجی ‌با ‌نگاهی متعهدانه برای اقتدار نظام ‌و رفع گرفتاری مردم تلاش می‌کند.

 

اصفهان- خبرنگار كيهان:

سیدرضا مرتضوی با بیان اینکه حیات انقلاب اسلامی مدیون بسیج است، گفت: بدون رجوع به کلام حضرت امام‌خمینی(ره) نمی‌توان مفهوم بسیج و بسیجی را روشن ساخت؛ در‌ اندیشه ایشان بسیج یک نهاد اجتماعی است که ابعاد فراوانی دارد.
وی با اشاره وظایف متعدد بسیج تصریح کرد: برخی بسیج را کانون اجتماعی می‌بینند که در بحران‌ها به کمک مردم می‌شتابد، گروهی نیز بسیج را کانون تحکیم و تقویت مولفه‌ها و شاخص‌های فرهنگ اسلام و انقلاب می‌شناسند و گروهی دیگر بسیج را مجموعه‌ای برای برقراری نظم دانسته و برخی تصور می‌کنند بسیج یک سازمان نظامی برای برقراری امنیت کشور و دفاع از مرزها است.
مرتضوی افزود: اما در نگاه امام خمینی(ره) بسیج سازمانی برای دوران دفاع مقدس یا مجموعه خیریه و یا مجموعه فرهنگی نیست بلکه در نگاه ایشان بسیج نهادی برای حیات جامعه است و با همه ارکان حاکمیت و مردم کشور پیوند دارد.
وی با بیان اینکه در این نگاه حیات جامعه اسلامی به حیات بسیج گره خورده است، بیان کرد: بسیج در پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه مسئولیت دارد و برنامه‌ریزی می‌کند؛ در نگاه حضرت امام(ره) بسیجی کسی است که عاشق پیشرفت نظام اسلامی و رفاه و آسایش مردم است، با مشکلات می‌جنگد و با نگاه متعهدانه برای اقتدار نظام اسلامی و رفع گرفتاری مردم تلاش می‌کند.
استاندار اصفهان افزود: بسیجی سرشار از زیبایی است و تا پای جان فداکاری می‌کند، از این منظر است که امام خمینی(ره) فرمودند بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.