kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳
مرکز آمار ایران اعلام کرد

تورم ۶۰ درصدی محصولات خوراکی و آشامیدنی

 
 
 
محدوده تغییرات تورم 12 ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٦٠ و نیم درصد برای دهک هشتم تا 64 و شش دهم درصد برای دهک اول است.
به گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم کل کشور در آبان ماه ١٤٠١ برابر ٤٤ صدم درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه 41 و هفت دهم درصد برای دهک دهم تا ٥٠ و دو دهم درصد برای دهک اول نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم 12 ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین٦٠ و نیم درصد برای دهک هشتم تا ٦٤ و شش دهم درصد برای دهک اول است. هم‌چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین٣٢ و 9 دهم درصد برای دهک چهارم، پنجم و ششم تا ٣٦ و شش دهم درصد برای دهک دهم است.
بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به پنج و هشت دهم واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (هفت و 9 دهم واحد درصد) شش دهم واحد درصد افزایش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل هفت دهم واحد درصد افزایش داشته است و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل دودهم واحد درصد افزایش داشته است.