kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* عصبانیت شدید دشمنان از ملت ایران به خاطر این است که این مردم به رغم تنگناهای معیشتی و اقتصادی در هیچ کدام از مراحل آشوب‌های اخیر با اغتشاشگران همراهی نکردند. چرا که جنس و ماهیت حوادث اخیر هیچ ارتباطی به مطالبات اقتصادی و نظایر آن ندارد.
نظری
* دستگاه قضایی را به خون مقدس شهدا سوگند می‌دهم با این روزنامه‌های زنجیره‌ای که به پایگاه دشمن تبدیل شده‌اند و خشونت و ترور را ترویج می‌کنند و بر نفیر شوم ناامیدی می‌دمند برخورد کند.
ملکی 
* طبق شواهد‌، دشمن ماه‌ها قبل برای اغتشاشات اخیر برنامه‌ریزی کرده بود و متاسفانه بعضی سلبریتی‌ها در این ماجرا نقش تکمیل‌کننده داشتند و کشور و ملت به واسطه حرف‌های بی‌پایه آنان هزینه دادند. قوه قضائیه باید به عنوان مدعی‌العموم با این عوامل تحریک‌کننده که به آتش اغتشاشات دمیدند برخورد قانونی بکند.
صولتی
* جریان سلطه‌، آرزوی سیاست انفعال و التماس را به گور خواهد برد. دوران انفعال با حذف عناصر منفعل دولت یازده و دوازده به پایان رسید. از دولت انقلابی و ولایی به خاطر اعلام تولید اورانیوم 60 درصد صمیمانه تشکر می‌کنم. امید است جریان دیپلماسی نیز همراه با سایر بخش‌های دولت عزتمندانه گام بردارد.
شیخی‌زاده
* از اقدام شایسته سازمان انرژی هسته‌ای کشورمان در غنی‌‌سازی 60 درصد که تودهنی به آژانس انرژی اتمی زد تشکر می‌کنم.
علیمردانی 
* با این رفتارهای متناقض اروپایی‌ها و آمریکا که از خود بروز می‌دهند نمی‌توان به توافق و احیای برجام خوش‌بین بود. دولت و مسئولین کار خود را برای بی‌تاثیر کردن تحریم‌ها پیش ببرند. فقط با قوی شدن ایران است که تحریم‌ها بی‌اثر خواهد شد.
رضامنش
* زمانی بود که به هنگام بمباران و موشک‌پرانی توسط صدام در حسرت داشتن یک سامانه پدافندی برد کوتاه در کشور بودیم ولی امروز به لطف خداوند و نخبگان کشور در حوزه پدافند همه نوع سامانه‌های پدافندی موشکی و پهپادی و با ارتفاع پایین تا برد متوسط و برد بلند را در داخل ساخته‌ایم و بومی کرده‌ایم. همه این پیشرفت‌ها جای شکر و قدردانی دارد.
کلاهی
* فارغ از اینکه ناآرامی‌های اخیر اعتراض بجا بود یا نه میدان به دست اشراری افتاد که هدف آنان ضربه زدن به امنیت، جان، مال و ناموس مردم است و به صراحت دنبال براندازی نظام هستند. در چنین شرایطی طبق همه موازین شرعی و عرفی سکوت در برابر این جریان که موجب گسترش ناامنی شده گناه نابخشودنی است.
نیرومند
* کسانی که دست به سلاح گرم برده و مردم و نیروهای جان‌برکف انتظامی و مدافعان امنیت را هدف قرار می‌دهند هیچ شکی نیست که همان کفار و منافقین‌اند و به عنوان محاربه و مفسدفی‌الارض باید با آنها رفتار کرد. ان‌شاءالله دستگاه قضایی با تسریع در روند محاکمه آنان‌، حکم الهی را در ملأ عام و در مکان‌هایی که این گرگ‌های وحشی داعشی مرتکب جنایت شدند، اجرا نماید.
سهرابی
*حالا که پارلمان اروپا ارتباط با مجلس شورای اسلامی‌مان را تحریم‌ کرده لازم است مجلس شورای اسلامی نیز در اسرع وقت اقدام متقابل نماید. هرکجا ما در برابر زیاده‌خواهی دشمنان محکم ایستادیم آنها عقب‌نشینی کردند‌، ولی هرجا کوتاه آمدیم آنها چند قدم پیش نهادند.
شکیبا
* در مراسم تشییع شهدای اقدام تروریستی ایذه عده‌ای تهی‌مغز شعار می‌دادند که «بختیاری رسم نماز ندارد!» این نوع حرکت پلشت‌ عده‌ای معدود، بازی با آبرو و حیثیت یک قوم اصیل و دیندار بود که از دوره مشروطیت تا جنگ تحمیلی دیانت خود را اثبات کرده و دین خود را به کشور و انقلاب و نظام و اسلام ادا کرده‌است. باید با هرزگانی که باعث ذوق‌زدگی رسانه‌های ضدنظام شده‌اند برخورد شود. 
آبائی
* آموزش و پرورش که وظیفه خطیر تربیت جوانان این مرز و بوم را برعهده‌ دارد باید در جذب معلم بسیار دقیق و حساب‌شده عمل کند. مگر نه این که معلمی شغل انبیاست. لازم است در هر سال نیز با ارزیابی مجدد عملکرد آنها اگر عناصر آلوده‌ای همچون آن معلم جذب شده در دوره دولت قبل که اخیرا با دروغ‌هایش جنجال درست کرد دیگر در این مسئولیت مقدس نباشند.
تنهایی.کیسمی
* جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اروپا مدعی شده در حال تصمیم‌گیری برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران هستیم. واقعا از این همه تحریم‌های بی‌منطق و بی‌فایده خسته نشده‌اند؟ مگر غیر از این است که تیر و ترکش تحریم‌ها به سوی خودشان کمانه کرده است؟
قانع عبادی
* بچه‌های تیم ملی فوتبال ایران الان حکم سربازان وطن در میدان جنگ را دارند. فارغ از نقد و انتقادهایی که به آنان داریم باید پشتیبانی کنیم و از حاشیه‌ها بپرهیزیم.
بوستانی
* تورم در ایتالیا در مواجهه با بحران انرژی رکورد 40 ساله زده است. روی حرفم با غرب‌زده‌های کشورمان است. چگونه می‌خواهند این موضوع را برای مردم ایران توجیه و یا بهتر بگویم ماله‌کشی بکنند؟
واحدی
* با توجه به این که بایدن به خاطر آلزایمر دیگر رئیس‌جمهور نخواهد شد هر گونه مذاکره با این بدمستان بی‌نتیجه است. با توجه به دست برتر ما در مذاکرات، هیچ ضرورتی برای مذاکرات بیهوده نیست.
کریمی
* تعداد زیادی از برج‌های مناطق الهیه و زعفرانیه تهران در اختیار بانک‌های کشور قرار دارد. دارایی یک بانک فقط 5 هزار میلیارد تومان از محل یک برج گرانقیمت در تهران است. اگر این برج‌ها توسط بانک‌ها فروخته شود و نقدینگی آن به سمت تولید بیاید بخش بزرگی از مشکلات تولید کشور حل می‌شود.
افشار
* قبل از حذف یارانه نقدی و جایگزینی کالابرگ الکترونیکی باید مردم کاملا توجیه شوند که کالابرگ نیز عینا نقش همان یارانه‌ نقدی را برای خرید کالاهای اساسی دارد با این تفاوت که این کار با عدم خلق پول به کاهش تورم کمک می‌کند. ولی اگر مردم توجیه نشوند باعث دردسر دولت 
خواهد شد.
مجیدیان و 2842---0910
* بعضی از کارشناسان محیط زیست هشدار داده‌اند به خط قرمز مشکل کم‌آبی نزدیک شده‌ایم. مسئولین امر برای مردم توضیح بدهند برای عبور کشور از این بحران چه تدابیری‌ اندیشیده‌اند و برنامه‌شان چیست؟
حجازی
* صدا و سیما و رسانه‌های داخلی باید به قدری جذاب خبررسانی بکنند که کمتر کسی سراغ رسانه‌های بیگانه را بگیرد.
برزویی
* حدود دو ماهی است که سرم در داروخانه‌ها کمیاب شده است. از مسئولین امر درخواست می‌شود نسبت به تامین و رفع مشکل اهتمام جدی نمایند.
لواسانی
* اول صبح از مسیر سه‌راه‌اندیشه واقع در جاده مخصوص کرج تا سه‌راه مارلیک ترافیک سنگین باعث معطلی و سلب آسایش مردم می‌شود و اول صبح با اضطراب و دلشوره دیر رسیدن به محل کار و... روبه رو می‌شوند. جاده محل عبور، گنجایش این همه خودرو را ندارد چرا که اهالی‌اندیشه، شهریار، شهرقدس، هفت‌جوی، ملارد، مارلیک، فردیس کرج، صفادشت، اشتهارد و... از این مسیر تردد می‌کنند. ضروری است مسئولین امر تدبیری برای تعریض جاده و جاده جایگزین اتخاذ نمایند.
5516---0935