kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۴۷۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

فراخوان پاریس برای جمع‌آوری ۶ میلیون سلاح غیر قانونی در دست مردم

 
 
برای نخستین بار در فرانسه فراخوان عفو برای تحویل‌دهندگان سلاح غیرقانونی برای جمع‌آوری 6میلیون قبضه اسلحه «اعلام نشده»، منتشر شد.
دولت فرانسه در میانه بحران اقتصادی و پرونده‌های قضایی ماکرون نگران میلیون‌ها قبضه اسلحه غیر مجازی است که دست مردم این کشور قرار دارد. به همین دلیل فراخوان داده تا مردم سلاح‌های غیر قانونی خود را تحویل دهند. در همین رابطه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «له نوول» فرانسه نوشته بر مبنای فراخوان دولت، صاحبان اسلحه غیرقانونی از روز (جمعه) درصورت اعلام و تحویل سلاح از عفو برخوردار می‌شوند.
وزارت کشور فرانسه که بانی این طرح است، تعداد سلاح‌های غیرقانونی در این کشور را تا ۶ میلیون قبضه برآورد کرده است. دارندگان اسلحه غیرمجاز تا جمعه آینده (۲ دسامبر) می‌توانند در ۳۰۰ مرکز مشخص شده دولتی سلاح خود را تحویل داده و از مجازات در امان بمانند. وزارت کشور فرانسه هدف از این طرح را نه ردیابی اسلحه‌های در دست تبهکاران که جمع‌آوری سلاح در اختیار «افراد معمولی» عنوان کرده است. 
مسئول بخش اسلحه و مهمات وزارت کشور فرانسه یکی دیگر از اهداف این طرح را پیشگیری از سرقت و جابه‌جایی سلاح اعلام نشده و نیز جلوگیری از حوادث خانگی ناشی از وجود اسلحه در خانه عنوان کرده است. فراخوان وزارت کشور، هر نوع سلاحی از جمله انواع چاقو، خنجر، شمشیر و سلاح تاریخی که در قالب مجموعه و کلکسیون نگهداری می‌شود، را شامل می‌شود. گفتنی است، شورش و نا آرامی‌های اجتماعی، از جمله تبعات ادامه بحران انرژی و تورم در برخی کشورهای اروپایی تا زمستان سرد عنوان شده و چنین طرح‌هایی می‌تواند با هدف جلوگیری خشونت‌های مسلحانه احتمالی در چنین فضایی مطرح شده باشد.