kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

امارات به دنبال اشغال استان حضرموت!

 
 
در ادامه تحركات نيروهاي اماراتي در جنوب يمن، خبرها حكايت از آن دارد كه نيروهاي وابسته به ابوظبي در تلاش براي اشغال كامل استان حضرالموت هستند. 
«محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن روز شنبه با انتشار توئیتی نسبت به اقدامات امارات در حضرموت یمن هشدار داد: «امارات در تلاش است تا حضرموت را به گستره استعماری خود الحاق کند. امارات از بیم تحریک شدن عربستان و علنی شدن اختلافات تلاش می‌کند که این کار را با گام‌های دقیق و حساب شده‌ای انجام دهد.»
الحوثی افزود: «آنچه ما از برادرانمان در حضرموت انتظار داریم هوشیاری و خودداری از همسویی با پروژه‌های استعماری (اشاره به ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان) است که می‌خواهد آنها را به عنوان هیزم توطئه‌های ویرانگر خود نگه دارد.»
پیش از این استاندار حضرموت یمن پنجشنبه شب گذشته نسبت به واگذاری بندر الضبه در این استان به نظامیان آمریکایی و فرانسوی توسط اماراتي‌ها هشدار داده بود. 
«لقمان باراس» تاکید کرده بود، درخواست‌ها برای نظامی‌‌سازی بندر الضبه که آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها پشت آن هستند، زیرساخت‌های این استان را تهدید می‌کند و ممکن است در صورت واگذاری این بندر به آنها، آن را از یک بندر نفتی به یک هدف نظامی قانونی تبدیل کند.