kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

شکایت جدید از ترامپ به جرم تجاوز!

 
 
همزمان با اعلام آمادگی دونالد ترامپ برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴، شاکیان او هم پا به عرصه گذاشته‌اند. این بار یک قربانی تجاوز دیگر شکایتی از رئیس‌جمهور سابق آمریکا را ثبت کرده است.
دونالد ترامپ از همان لحظه‌ای که وارد عرصه سیاست شد و در بازه زمانی 2016 تا 2020 ریاست‌جمهوری آمریکا را برعهده داشت، چهره اجتماعی خود را با آزار زنان و تجاوز به آنان گره زد. در طول این چهار سال شاید ده‌ها زن و حتی پیرزن در مصاحبه‌های مکتوب و تلویزیونی حاضر شدند و ترامپ هوس‌باز را سرزنش کردند و گفتند که چطور همچنان تبعات روحی و روانی اقدامات رئیس‌جمهور سابق آنها را آزار می‌دهد. سایر رؤسای جمهور سابق آمریکا هم البته چندان لوح سفیدی نداشتند؛ مثلا ماجرای رسوایی بیل کلینتون و مونیکا لوینسکی که تا سال‌ها‌گریبانگیر رئیس‌جمهور اسبق‌ دموکرات بود و یا اعتیاد باراک اوباما که یادآوری آن در عرصه رقابت‌های سیاسی برایش حسابی گران تمام می‌شد، اما اقدامات ضداخلاقی ترامپ در دوران زندگی‌اش بیش از حد زیاد بوده و وجاهت سیاسی او را از بین برده است. مثلا «امی دوریس» یک مدل آمریکایی که حالا حدودا ۵۰ سال دارد، در گفت‌وگو با «گاردین» فاش کرده که در جریان مسابقات تنیس نیویورک سال ۱۹۹۷، از سوی ترامپ مورد تعرض و آزار جنسی قرار گرفته است‌.یا مصداق دیگر رفتار جنون‌آمیز ترامپ مربوط به مراودات مخفیانه او با بازیگران فیلم‌های مستهجن که در یک برهه زمانی حسابی برایش جنجال‌آفرین شد. 
در اکتبر ۲۰۱۶ هم یک نوار صوتی منتشر شد که در آن ترامپ با «بیلی‌بوش» حرف می‌زند و از کلماتی زشت و رکیک درباره زنان استفاده می‌کند. او در این نوار به اقدامات زشت و زننده خود علیه زنان اعتراف می‌کند. انتشار همین فایل صوتی موجب می‌شود تا زنان زیاد دیگری داستان‌های خودشان را بازگو کنند. تا آنجا دست‌کم ۲۰ زن از تجربیات تلخ خود نوشته و گفته‌اند. حالا در تازه‌ترین افشاگری، ستون‌نویس مجله مُد «ال» فاش کرده که از ترامپ به‌دلیل ضرب و جرح و تجاوز شکایت کرده و خواهان دریافت خسارت است. به گفته کارول، تعرض جنسی ترامپ موجب «رنج و عذاب فراوان، تبعات روانی ادامه‌دار و از دست رفتن شان و منزلت» وی شده است. کارول در شکایت خود تاکید کرده که ترامپ در اواسط دهه ۱۹۹۰ در یک آپارتمان در منهتن نیویورک به وی تجاوز کرده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا اما این اتهام را رد کرده و گفته است که کارول «کاملا دروغ» می‌گوید. نویسنده مجله ال یادآور شد که به‌دلیل ترس، بیش از ۲۰ سال درباره این اتفاق سخنی نگفته است. «روبرتا کاپلان» وکیل او هم تاکید کرده که این نویسنده قصد دارد «ترامپ را نه فقط به اتهام افترا بلکه به‌دلیل تجاوز جنسی نیز پاسخگو کند.»
کارزار انتخاباتی مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در آستانه آغاز شدن است و ترامپ با چالش‌های جدی و تخلفات گسترده از فرار مالیاتی و رشوه سازمانش تا تجاوز به عنف رو‌به‌روست. باید دید که این اتهامات تا چه‌اندازه بر مسیر پیش‌روی او در فضای سیاسی تاثیر خواهد گذاشت!