kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۴۷۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

کرونا به چین برگشت! /412 میلیون چینی به قرنطینه رفتند

 
 
کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرده روز جمعه و برای سومین روز پیاپی ده‌ها هزار نفر مورد جدید ابتلا به کرونا را در این کشور شناسایی کرده است. برخی منابع نوشته‌اند چین در حال ساخت یک مرکز قرنطینه ۸۰ هزار تخت خوابی است.
در حالی که بسیاری از کشورها از مهار مبتلایان و فوتی‌های کرونا خبر می‌دهند اما اخبار و گزارش‌های دولتی چین نشان می‌دهد که کرونا دوباره به این کشور برگشته است. دولت این کشور روز جمعه (۴ آذر) از ابتلای بیش از ۳۵ هزار نفر به کرونا طی یک روز خبر داد تا برای سومین روز متوالی، این کشور شاهد افزایش موارد ابتلا باشد. چین شاهد بیشترین مبتلایان جدید خود در هفت ماه اخیر است و کلان‌شهرهای چین، بار دیگر به «شهر ارواح» تبدیل شده‌اند. 
412 میلیون چینی به قرنطینه رفتند
هم‌اکنون محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای تردد شهروندان اعمال شده و بیش از ۴۱۲ میلیون شهروند چینی، در قرنطینه به‌سر می‌برند. شهرهای بزرگ به‌ویژه «چونگ‌کینگ» و «گوآنگ‌ژو»، برای مهار شیوع کرونا با دشواری روبه‌رو هستند.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز از 35 هزار مبتلا ۳ هزار و ۴۷۴ مورد از مبتلایان دارای علائم کرونا و ۳۱ هزار و ۷.۹ مورد نیز بدون علائم بودند. آماری درباره جانباختگان احتمالی منتشر نشده است. این آمار رسمی در حالی است که از آغاز همه‌گیری در سال ۲۰۱۹ بی‌سابقه بوده است. بر اساس آمار رسمی چین، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۰۴ هزار و ۹۳ مورد ابتلا به کرونا و 
پنج هزار و ۲۳۲ مورد مرگ ناشی از کووید ۱۹ در این کشور ثبت شده است.رکورد تازه کرونا در چین باعث شده است تا مقامات این کشور از طریق قرنطینه‌های شدید، آزمایش‌های گسترده و اعمال محدودیت‌های سفر مانع از شیوع بیشتری آن شوند.در روزهای اخیر ده‌ها ساختمان مسکونی محدود شده‌اند و شرکت‌ها در حال گسترش دورکاری هستند.مدارس، رستوران‌ها و کسب‌وکارها در پکن دوباره تعطیل شدند و احتمال اعلام قرنطینه در بخش بزرگی از پایتخت ساکنان را نگران کرده است.