kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
یک مقام مسئول:

امکان ثبت شکایت از گارانتی لوازم خانگی و موبایل فراهم شد

 
 
 
یک مقام مسئول از امکان ثبت شکایت از گارانتی لوازم خانگی و موبایل خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سامانه جامع گارانتی، از جمله راهکارهای وزارت صمت برای پایان دادن به بساط گارانتی‌های تقلبی و کلاهبرداری متعدد در این زمینه است. راه‌اندازی این سامانه علاوه ‌بر احراز اصالت گارانتی کالا توسط مشتری، مزیت‌های دیگری نیز در پی دارد، به طور نمونه با برقراری ارتباط سیستمی میان سامانه جامع گارانتی و سامانه بازرسی، اخیراً امکان ثبت شکایات در سامانه جامع گارانتی نیز ایجاد شده است؛ بنابراین اگر مشتری از گارانتی‌کننده و یا نصاب کالای خریداری شده رضایت نداشته باشد، می‌تواند شکایت خود را در این سامانه ثبت کند.
بعد از ثبت شکایت مصرف‌کننده، موضوع از طریق سامانه جامع گارانتی برای شرکت گارانتی‌کننده ارسال شده و بر همین اساس مدت زمان کوتاه چند روزه به شرکت مهلت داده می‌شود تا رضایت مشتری را جلب کند؛ پس از اتمام زمان مورد نظر، اگر مشتری همچنان ناراضی باشد، این شکایت از طریق سامانه گارانتی مستقیماً به سامانه بازرسی ارسال شده تا در آن محل پرونده تشکیل شود.
مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت در یک برنامه تلویزیونی گفت: از ابتدای امسال، سامانه‌ای به آدرس https:irangs.ir در اختیار مردم قرار داردکه افراد می‌توانند با استفاده از آن و انجام استعلام، نسبت به اصالت گارانتی کالاهایی که قصد خرید آن را دارند، اطمینان حاصل کنند.
حمید محله‌ای با اشاره به اینکه استعلام گارانتی کلیه کالاهایی که دارای شناسه رهگیری هستند، در سامانه جامع گارانتی امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: خریداران لوازم‌خانگی می‌توانند هنگام مراجعه به فروشگاه از فروشنده، گارانتی معتبر درخواست کرده و سپس جواب استعلام آن را از سامانه گارانتی اخذ کنند و نسبت به آن اطمینان حاصل کنند.
مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت با بیان اینکه مردم از طرق مختلفی می‌توانند هنگام خرید خود از استعلام گارانتی محصول مطمئن شوند، افزود: از سه طریق «درگاه وب سامانه جامع گارانتی به آدرس www.Irangs.ir»، «اپلیکیشن سامانه جامع تجارت» و «شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷*۴*» این قابلیت در دسترس مشتریان خواهد بود.
محله‌ای با بیان اینکه هم‌اکنون «لوازم‌خانگی»، «اقلام دیجیتال» و «موبایل» سه گروه کالایی اصلی هستند که به طور کامل قابلیت استعلام گارانتی در این سامانه را دارند، خاطرنشان کرد: به‌زودی کالاهای دیگر نظیر خودرو، باتری و کمک‌فنر نیز وارد این سامانه خواهد شد.
وی ادامه داد: حتماً هم‌وطنان در هنگام خرید، کدرهگیری کالاهای مذکور را از فروشنده کالا دریافت کرده و سپس فوراً نسبت به استعلام گارانتی کالا از طریق سامانه جامع گارانتی اقدام کنند.