kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۴۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

سهمیه سوخت پایه ناوگان دیزلی افزایش یافت

 
 
 
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی اطلاعیه‌ای از افزایش سهمیه سوخت پایه ناوگان دیزلی خبر داد.
این شرکت در اطلاعیه خود آورده است: سهمیه سوخت پایه ناوگان دیزلی، به مقدار قابل توجهی بر اساس طبقه‌بندی ناوگان مبتنی بر تناژ حمل، افزایش یافته است.
همچنین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه دیگری تأکید کرده است که هیچ کمبودی در تأمین سوخت کشور در هیچ‌یک از مناطق و نواحی زیرپوشش وجود ندارد و توزیع نفت‌گاز نیز روند مطلوب و روال عادی دارد. با ذخیره‌‌سازی مناسب، در حوزه توزیع سوخت به دوردست‌ترین نقاط و روستاهای کشور نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و همه تلاش کارکنان شرکت ملی پخش برای توزیع فرآورده به نحو احسن در حال انجام است.
این در اطلاعیه خود تصریح کرده است: همچنین، توازن تولید و مصرف نفت‌گاز در کشور روال عادی دارد و رانندگان خودروهای سنگین همانند سایر مصرف‌کنندگان فرآورده‌های نفتی مطابق با روال همیشگی و مبتنی بر میزان عملکرد خود که از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام می‌شود، از سهمیه متعارف بهره‌مند هستند.
گفتنی است،‌ رستم قاسمی؛ وزیر سابق راه و شهر‌سازی چند روز پیش گفته بود: در مدل‌های حمل‌ونقلی کشور اصلا شرایط خوبی نداریم. در بخش جاده‌ای هم 400 هزار دستگاه کامیون داریم که 200 هزار دستگاه آن باید از رده خارج شود و سالی چند میلیارد دلار مازاد مصرف سوخت در این بخش داریم.