kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۳۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴

فاصله‌گذاری مردم عرب با رسانه‌های صهیونیستی(اخبار ادبی و هنری)

رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره بایکوت رسانه‌ای خود توسط شهروندان کشورهای عربی در جام‌جهانی قطر گفته‌اند که مردم عرب‌زبان دنیا از ما فاصله می‌گیرند و مخالف عادی‌‌سازی هستند.
 
 
 
به گزارش فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه، ۲۲ نوامبر گزارش دادند که هواداران عرب‌زبان در جام‌جهانی «قطر ۲۰۲۲» از رسانه‌های عبری‌زبان فاصله گرفته و عادی‌‌سازی با اشغالگران را رد می‌کنند.
براساس گزارش وبگاه شبکه «المیادین»، پایگاه خبری صهیونیستی «آی‌۲۴» و چند شبکه وابسته این رژیم، به خبرگزاری آمریکایی «رویترز» گفته‌اند کسانی که از آنها خواسته شده بود با ما مصاحبه کنند، به خبرنگاران پشت کرده و نپذیرفته‌اند گفت‌وگو کنند؛ طرفداران عرب‌زبان یا فریاد فلسطین سر دادند و یا پرچم‌هایی از فلسطین را بر روی شانه‌های خود انداخته‌اند.
این رسانه‌های عبری ادامه می‌دهند: «هواداران عرب‌زبان از خبرنگاران اسرائیلی دوری می‌کنند؛ اقدامی که می‌تواند چالش‌های نهفته در روند گرم شدن روابط بین کشورهای خلیج [فارس] و تل‌آویو را نشان دهد».
پایگاه خبری صهیونیستی «آی‌۲۴» در گزارشش نوشته است: «علی‌رغم عدم اجازه به حضور در جام‌جهانی، اسرائیل امیدوار است که حضور حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار اسرائیلی در این مسابقات، باعث تقویت روابط با کشورهای عربی شود؛ برخی از این اسرائیلی‌ها همان خبرنگارانی هستند که هم‌اکنون در آنجا حضور دارند».
این پایگاه خبری ضمن اشاره به این که تلاش‌های صهیونیست‌ها برای گفت‌وگو با هواداران فوتبال در دوحه طبق برنامه پیش نرفت، افزود: این فیلم که در اینترنت منتشر شده است، نشان می‌دهد که هواداران سعودی، یک شهروند قطری و تعدادی از هواداران لبنانی عمداً از خبرنگاران اسرائیلی فاصله گرفته‌اند».
«اوهاد خامو» سرپرست تیم رسانه‌ای اعزام‌شده شبکه ۱۲ از سوی رژیم صهیونیستی به جام‌جهانی قطر، در این‌باره گفته است: «حضور ما در اینجا با یک نشان اسرائیلی و نوشته‌هایی به زبان عبری و صحبت کردن به این زبان، برای برخی از مردم اینجا مهم است و برای ما مشکل‌آفرین شده؛ بسیاری از مردم در اینجا از سراسر جهان عرب تلاش می‌کنند تا علیه ما وارد عمل شوند زیرا ما را نمایندگان روند عادی‌‌سازی می‌بینند.»
این در حالی است که طرفدارای فوتبالی عرب‌زبان در مراسم آغازین و افتتاحیه جام‌جهانی قطر در چند روز گذشته، با برافراشتن پرچم فلسطین حمایت خود را از این ملت مقاوم اعلام کرده بودند.
دو روز پیش رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که هواداران لبنانی در جام‌جهانی «قطر ۲۰۲۲» پس از اطلاع از «اسرائیلی بودن» خبرنگار «کانال ۱۲» حاضر به صحبت با وی نشده‌اند.