kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
استرالیا

 هشدار درباره تغییرات اقلیمی

 
 
 
 استرالیا روز چهارشنبه با انتشار گزارشی هشدار داد افزایش دما باعث تخریب عمومی محیط زیست در این کشور و بدتر شدن بلایای طبیعی شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری فرانسه از سیدنی طبق این گزارش تغییرات آب و هوایی همچنین به آرامی مناطق یخچالی شکننده استرالیا را ذوب می‌کند و در عین حال به اسیدی شدن اقیانوس‌ها و افزایش سطح آب دریا‌ها دامن می‌زند.
یان لو، اقلیم شناس، این گزارش را یک زنگ هشدار برای استرالیا خواند که رشد اقتصادی آن تا حد زیادی به صادرات گاز و زغال سنگ بستگی دارد. این محقق تاکید کرد میزان تغییرات نشان می‌دهد که پاک‌سازی مصرف انرژی ما یک اولویت فوری است. ما همچنین باید صادرات زغال سنگ و گاز خود را کاهش دهیم.
این گزارش که حاصل همکاری خدمات هواشناسی دولت و آژانس ملی علوم است، تخمین می‌زند که آب و هوای استرالیا از زمان شروع ثبت رکورد‌ها در سال ۱۹۱۰ به طور متوسط ۱.۴۷ درجه سانتیگراد گرم شده است.
وزیر محیط زیست استرالیا گفت همه چیز نگران‌کننده است.‌تانیا پلیبرسک افزود: برای محیط زیست ما، برای جوامع ما، این گزارش نیاز به اقدام فوری آب و هوایی را تقویت می‌کند.
در سال‌های اخیر، استرالیا مجموعه‌ای از رویداد‌های شدید آب و هوایی را تجربه کرده است که با افزایش دمای جهانی مرتبط است.
در اوایل نوامبر، بخش‌هایی از نیو ساوت ولز با سیل ناگهانی مواجه شد که بسیاری از مناطق را نابود کرد.
ده‌ها هزار نفر از ساکنان سیدنی در ماه ژوئیه به دنبال سیل در حومه‌ها دستور تخلیه دریافت کردند. هشدار استرالیا درباره تغییرات اقلیمی در ماه مارس، خط ساحلی سواحل شرقی با طوفان‌های شدید همراه با باران‌های سیل آسا مواجه شد که بیش از ۲۰ قربانی گرفت. در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، آتش‌سوزی‌های ویرانگر جنگل‌های سواحل جنوب شرقی این کشور را برای چندین ماه ویران کرد. به نوبه خود، دیواره مرجانی بزرگ از سال ۲۰۱۶ به دلیل گرم شدن دمای دریا سفیدتر شده است. براساس این گزارش این تغییرات با سرعت فزاینده‌ای رخ می‌دهند. استرالیا قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ تولید گاز‌های گلخانه‌ای خالص را به صفر برساند، اما بسیاری از مردم خواستار انجام کار‌های بیشتر شده‌اند.