kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۲۸۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
انصارالله تأكيد کرد

 غارتگران نفت یمن را بدون هشدار هدف قرار می‌دهیم

 
 
 
سرويس خارجي-
نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن هشدار داده است كه در صورت ادامه غارت منابع نفتي، بدون اعلام قبلي غارتگران را هدف قرار خواهيم داد.
نيروهاي دولت يمن در صنعا مصمم هستند تا با قاطعيت كامل مانع از هرگونه غارت منابع نفتي خود از سوي ائتلاف متجاوز سعودي شوند. در همين ارتباط نيز نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در واکنش به تلاش‌های ائتلاف متجاوز عربی برای سرقت نفت این کشور و هشدارهای صنعاء در این باره گفت که در صورت تکرار این اقدامات بدون هشدار قبلی کشتی‌های غارتگر منابع یمن هدف قرار خواهند گرفت. به گزارش المسیره، عبد العزیز بن حبتور، نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله اظهار کرد: «دفعات بعدی به کشتی‌ها هشدار نمی‌دهیم و مستقیما آنها را هدف قرار می‌دهیم، جهان باید بداند که ما اجازه نمی‌دهیم ملتمان گرسنه بماند و آنها منابع یمن را به یغما ببرند.»
وی تاکید کرد: «ما از حق خود برای دفاع از منافع و منابع ملت یمن استفاده می‌کنیم و وابستگان به ائتلاف متجاوز اموال مردم را به سرقت می‌برند. مزدوران متجاوز بیش از ۱۴ میلیارد دلار از درآمدهای نفت و گاز یمن را غارت کرده‌ و بدون پرداخت حقوق کارمندان این مبلغ را به بانک ملی عربستان سعودی حواله کرده‌اند.» نخست‌وزیر یمن همچنین خاطرنشان کرد: «با هیچ توجیهی غارت منابع نفت و گاز خود را نمی‌پذیریم و اگر با صنعاء برای انتقال وجوه به بانک مرکزی یمن توافق نشود، پاسخ ما محکم و قوی خواهد بود.» این اظهارات پس از آن بیان شد که ارتش یمن، اخیرا عملیات‌هایی را با هدف جلوگیری از سرقت و قاچاق نفت این کشور از سوی متجاوزان به ویژه در بندر الضبه در استان حضرموت انجام داد. دوشنبه گذشته نيز، انصارالله یمن برای دومین بار طی ماه کنونی بندر نفتی الضبه در شرق یمن را هدف حمله پهپادی قرار داد تا نشان دهد كه براي جلوگيري از غارت نفت اين كشور مصمم است. آن حمله دومین حمله نیروهای مسلح یمن به بندر نفتی الضبه و سومین حمله به بنادر تحت کنترل دولت مورد حمایت عربستان در یمن به حساب مي آمد.
روز گذشته نيز «ابراهیم السراج» دبیر اطلاع‌رسانی کمیته عالی اقتصادی یمن تأکید کرده بود که مزدوران متجاوز آمریکایی-سعودی شرکت‌های قاچاق بین‌المللی را برای غارت نفت از طریق بندر «الضبه» در استان حضرموت یمن به این کشور کشانده‌اند و صنعاء از کشورهای که  این نفتکش‌ها حامل پرچم‌هایشان  است و کشورهایی که کشتی‌هایشان در تلاش برای چپاول نفت یمن شریک هستند، خواسته است دست از سرقت ثروت‌های ملی یمن بکشند.