kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰

ایران در جام جهانی 2022

 
 
 
هوشیاری طارمی در مواجهه با سؤالات جهت دار خبرنگاران
مهدی طارمی مهاجم گلزن تیم ملی فوتبال کشورمان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی وقتی با سؤال‌های سیاسی و جهت دار درباره وضعیت ایران مواجه شد، گفت: چرا درباره اوکراین و روسیه از من سؤال نمی‌پرسید؟! خبرنگار در پاسخ به او گفت که چون شما ایرانی هستید درباره وضعیت ایران از شما سؤال می‌پرسم. مهدی طارمی هم در پاسخ گفت که «من سیاسی نیستم» و در ادامه هم گفت که «نمی‌دانم شما دنبال چی هستید».
در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: من در جام جهانی هستم تا فوتبال بازی کنم و از فوتبال لذت ببرم. نمی‌دانم چرا دائما سؤالات سیاسی درباره ایران می‌پرسید و درباره جنگ اوکراین سؤال نمی‌کنید. من فقط بازیکن فوتبالم و سیاست به من ربطی ندارد. نمی‌دانم شما دنبال چی هستید. 
روز دوشنبه هم پس از بازی ایران و انگلیس «یوهان کوجوکاسلان» خبرنگار اس.وی.تی سوئد به سراغ مهدی طارمی رفت و از او پرسید: «آیا اتفاقات اخیر ایران بر تیم ملی فوتبال تاثیر گذاشته است؟» طارمی پاسخ داد: «بیایید لطفا درباره فوتبال حرف بزنیم.»
با وجود پاسخ صریح طارمی، این خبرنگار برای تاکید مجددا همین سؤال را از طارمی پرسید که مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ افزود: «ما این‌جاییم تا فوتبال بازی کنیم. بیایید درباره آن حرف بزنیم. همان‌طور که من گفتم این (بازی انگلیس) یک بازی سخت برای ما بود.
 
بیرانوند مقابل ولز به میدان می‌رود؟
علیرضا بیرانوند در دقایق ابتدایی دیدار ایران در برابر انگلیس به خاطر مصدومیت تعویض و سیدحسین حسینی جای وی را در قفس توری ایران گرفت. تیم ایران آن بازی را با نتیجه ۶ بر ۲ به نایب قهرمان اروپا واگذار کرد. تیم ملی فوتبال ایران روز جمعه چهارم آذرماه از ساعت ۱۳:۳۰ به مصاف تیم ملی ولز می‌رود. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارلوس کی‌روش حضور علیرضا بیرانوند در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران است. بر اساس اعلام خبرگزاری ایرنا گویا شرایط دروازه‌بان تیم ملی ایران امیدوار‌کننده است و به احتمال زیاد وی در ترکیب نهایی ایران در برابر ولز قرار خواهد گرفت. بیرانوند از ناحیه بینی مصدوم و مراحل درمانی او در یکی از بیمارستان‌های شهر دوحه به پایان رسیده است.
حاج‌صفی و جهانبخش در آغاز یک رکورد تاریخی 
در شب شکست شش بر دو مقابل انگلیس، بازیکنان ایران رکوردهای مهمی نیز ثبت کردند. این رکوردها البته تحت تاثیر سنگینی نتیجه خیلی مورد توجه قرار نگرفت. یکی از مهم‌ترین آنها رسیدن احسان حاج صفی و علیرضا جهانبخش به هفت بازی در تاریخ جام جهانی بود که این دو بازیکن را صاحب رکوردی جدید کرد. 
حاج صفی و جهانبخش در دو جام جهانی قبلی هم مثل این دوره، یکی از انتخاب‌های کی‌روش بودند. آنها در هر شش بازی (دور گروهی جام‌های جهانی 2014 و 2018) به میدان رفتند تا از نظر تعداد بازی در این تورنمنت با رکورد مهدی مهدوی‌کیا و آندرانیک تیموریان برابری کنند. احسان و علیرضا مقابل انگلیس در ترکیب اصلی قرار گرفتند تا با رساندن شمار بازی‌های خود به 7، از دو ستاره قدیمی تیم ملی سبقت گرفته و به تنهایی صاحب رکورد شوند. 
این دو در شروع رکورد تاریخی هستند که در بازی تلخ مقابل انگلیس به دست آمد. حاج‌صفی و جهانبخش اگر در دو بازی بعدی ایران مقابل ولز و آمریکا نیز به میدان بروند، با 9 بازی در جام جهانی، دست‌نیافتنی‌تر شده و حداقل برای چهار سال، عنوان بیشترین تعداد بازی در تاریخ معتبرترین تورنمنت فوتبالی دنیا را به صورت مشترک در اختیار خواهند داشت. البته این احتمال هم وجود دارد که طی این دو مسابقه، به یکی از این دو بازی نرسد تا عنوان یاد شده به تنهایی نصیب نفر دیگر شود.