kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۲۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
تساوی ولز و آمریکا به نفع ما تمام شد

تلاش کی روش برای بالا بردن روحیه تیم ملی ایران می‌تواند از گروه خود صعود کند

با وجود شکست سنگین ایران برابر انگلیس، سرمربی تیم ملی در صحبت‌هایش به این نکته اشاره دارد که هنوز چیزی تمام نشده و باید برای ادامه رقابت‌ها تلاش کرد.

 

سرویس ورزشی-

آخرین بازی شب دوم جام جهانی بین دو تیم ولز و آمریکا برگزار شد که دو تیم در نهایت به نتیجه تساوی رضایت دادند. در نیمه نخست آمریکا مالک توپ و میدان بود و هنسی چند مرتبه مانع گلزنی شاگردان برهالتر شد اما سرانجام در اواخر نیمه اول ضربه دقیق تیموتی، سنگربان ولز را تسلیم کرد.
در نیمه دوم راب پیج توانست با تعویض‌هایش بازی را به تعادل بکشاند اما کماکان پولیشیچ نقش محوری خود در آمریکا را به خوبی بازی می‌کرد و بارها و بارها مدافعان ولز را آزار داد. ولز در نیمه دوم نمایش بهتری نسبت به نیمه نخست داشت و دو مرتبه دروازه ترنر را پیش از گل تساوی تهدید کرد. گلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و باز هم گرت بیل را تبدیل به ناجی ولزی‌ها کرد. بیل با نمایش خوب خودش در نیمه دوم اجازه نداد ولز در اولین بازی خود در جام جهانی پس از ۶۴ سال شکست بخورد و تک امتیاز ارزشمند را برای ولز به ارمغان آورد.
با این نتیجه انگلیس در پایان دور اول صدرنشین شد و با ۳ امتیاز، ۶ گل زده و ۲ گل خورده در جایگاه نخست جدول قرار گرفت. آمریکا و ولز هم امتیاز هستند اما باتوجه به کارت زرد بیشتر برای ایالات متحده، یاران گرت بیل جایگاه دوم را به خود اختصاص دادند. تیم ایران نیز باتوجه به شکست مقابل انگلیس در قعر جدول جای گرفت.
نتیجه‌ای که به نفع ایران تمام شد
شکست سنگین ایران مقابل انگلیس در نخستین دیدارش در جام جهانی 2022 قطر، می‌توانست به معنای پایان رویای صعود به مرحله دوم باشد اما گرت بیل، با گلزنی از روی نقطه پنالتی توانست علاوه‌بر بالا بردن امیدهای کشورش برای صعود،‌اندک شانس روی کاغذ ایران را به یک امید واقعی برای رسیدن به مرحله حذفی تبدیل کند. با توجه به تساوی ولز و آمریکا و البته درنظر گرفتن این موضوع که این دو تیم هم شانس بسیار پایینی برای پیروزی مقابل انگلیس دارند، ایران می‌تواند با کسب چهار امتیاز از گروه خودش صعود کند.
تلاش کی روش برای انگیزه دادن به بازیکنان
اولین تمرین تیم ملی پس از شکست مقابل انگلیس از ساعت ۱۳ دیروز در کمپ الریان برگزار شد. کارلوس کی‌روش غایب بزرگ تمرین دیروز بود و همراه با بازیکنانی که روز گذشته مقابل انگلیس بازی کردند، در هتل الریان باقی ماند تا تمرینات ریکاوری را انجام دهند. وحید امیری، رامین رضاییان، پیام نیازمند، سردار آزمون، شجاع خلیل‌زاده، مهدی ترابی، ابوالفضل جلالی، امیر عابدزاده، سامان قدوس، کریم انصاری‌فرد ۱۰ بازیکنی بودند که در این تمرین حاضر شدند و کار خود را زیر نظر دستیاران کی‌روش پیگیری کردند.
در این میان تلاشهای کادرفنی برای بازگرداندن روحیه بازیکنان تیم ملی ادامه دارد. دیروز کی روش سرمربی تیم ملی با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بازیکنان دشمن ما نیستند. در این ویدئو که تصاویری از بازی ایران و انگلیس پخش می‌شود، راوی می‌گوید: دو راه پیش‌روی ما قرار دارد: برخیزیم یا تسلیم شویم؛ تسلیم نشو و تمرکز داشته باش. تلاش کن. دوباره، دوباره و دوباره!
در ادامه تصاویری از بازی ایران و مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ پخش می‌شود که در آن، راوی می‌گوید: من هرگز تسلیم نمی‌شوم. پس از آن تصاویری از گل مهدی طارمی به انگلیس نمایش داده می‌شود و راوی می‌گوید: انگیزه خود را حفظ کن. سرت را بالا بگیر و به شب و تاریکی نگاه نکن. شب را به عنوان یک شروع تازه در نظر بگیر.
متن منتشر شده به شرح زیر است:
«من می‌خواهم کسانی را که بیرون از این‌جا هستند و به این فکر می‌کنند که شکست را بپذیرند و تسلیم شوند، ترغیب کنم؛ افرادی که برای سال‌های طولانی دعا و وانمود کرده‌اند که اوضاع را تغییر می‌دهند. تو که درباره پذیرفتن شکست و تسلیم‌شدن فکر می‌کنی، تو دچار فروپاشی شده‌ای.
این برای توست؛ تو در این طوفان هستی، زانو زده‌ای، در سرما هستی و ضعیف شده‌ای و فکر می‌کنی به آخر خط رسیده‌ای. تو حق انتخاب داری که تسلیم شوی یا ادامه دهی، تسلیم شوی یا برخیزی. تسلیم نشو و تمرکزت را حفظ کن. اگر شکست خوردی، دوباره، دوباره و دوباره تلاش کن. تو فقط یک قدم برداشتی. این سخت است اما ارزش جنگیدن را دارد. ارزش باور داشتن را دارد. ارزش این را دارد تا خود را جمع و جور کنی و مقابل باطن خود بایستی. ارزش این را دارد با تمام توان بجنگی و هیچ وقت تسلیم نشوی.
من عاشق خورشید هستم اما چیزی به دلیل وجود خورشید نمی‌روید. شما به باران هم احتیاج دارید و شما باید در زندگی خود به باران، به عنوان پدیده‌ای بد نگاه نکنید. بزرگ‌ترین لحظات من از بهترین لحظات من به وجود نیامده است؛ بزرگ‌ترین لحظات من از بزرگ‌ترین شکست‌هایم به وجود آمده است چراکه در زمان شکست بوده که من مجبور بودم راهی را برای جایگزینی پیدا کنم.
من به صورت طبیعی، توانمند نیستم اما این‌طور خواهم شد و تسلیم نخواهم شد. متوقف نشو. در راه رسیدن به رویاهایت تسلیم نشو. با انگیزه بمان. سرت را بالا بگیر و به تلاشت ادامه بده. به حرکت با افتخار خود ادامه بده و بدان اگر برای همه آسان بود، این کار را انجام می‌دادند. این آسان نخواهد بود اما آن را به دست خواهیم آورد.
زمان‌های سخت خواهند آمد اما آنها نیامده‌اند که بمانند. آنها اماده‌اند تا گذر کنند. نگو من روز بدی داشتم، بگو من باید روز خودم را بسازم. به شب به‌عنوان سیاهی نگاه نکن، به شب به‌عنوان یک شروع تازه نگاه کن.»
برنامه دیدارهای گروه B
دومین دیدار ایران در جام جهانی 2022 روز جمعه 4 آذرماه برابر ولز خواهد بود. برنامه دیدارهای گروه B به این شرح است:
جمعه 4 آذر
* ولز .......................................................... ایران (ساعت 13:30)
* انگلیس ............................................... آمریکا (ساعت 22:30)
سه شنبه 8 آذرماه
* ایران .................................................... آمریکا (ساعت 22:30)
* ولز ..................................................... انگلیس (ساعت 22:30)