kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲

اخبار کوتاه از فوتبال

 

نخستین قضاوت فغانی در جام جهانی: برزیل-صربستان
علیرضا فغانی به همراه کمک‌های ایرانی‌اش قضاوت دیدار برزیل و صربستان را بر عهده خواهند گرفت.
فیفا داوران بازی‌های روز پنج‌شنبه را اعلام کرد که بر طبق آن، علیرضا فغانی، افتخار داوری فوتبال ایران که در دوره گذشته قضاوت دیدار رده‌بندی و بسیاری از بازی‌های مهم دیگر جام را بر عهده داشت، به همراه محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری، بازی تیم‌های برزیل و صربستان از گروه G را قضاوت خواهد کرد. فغانی که در جام جهانی قبل با قضاوت فوق‌العاده در دیدار‌های آلمان- مکزیک و فرانسه- آرژانتین، برای قضاوت در دیدار رده‌بندی بین انگلیس و بلژیک انتخاب شد، یکی از شانس‌های اصلی قضاوت در دیدار فینال جام جهانی 2022 خواهد بود.
سرمربی آرژانتین: باید بلند شویم و ادامه دهیم
سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین از شکست تیمش برابر عربستان به عنوان روزی غم‌انگیز و سخت یاد کرد.
لیونل اسکالونی در نشست خبری بعد از دیدار با عربستان گفت: بازی را خوب شروع کردیم و بهتر از این نمی‌توانستیم در واقع بازی را شروع کنیم و به گل هم رسیدیم. کنار آمدن با این شکست سخت است چون چهار یا پنج حمله کردند و دو گل به ما زدند.وی ادامه داد: فکر می‌کنم همین دو شوت‌شان داخل چارچوب بود. به چیزی جز برخاستن و ادامه مسیر فکر نمی‌کنم. نباید بیش از این به شکست پرداخت و باید بلند شد و ادامه داد. البته که روز غم‌انگیزی است.مربی تیم ملی فوتبال آرژانتین ادامه داد: می‌دانستیم عربستان چطور بازی می‌کند و در طول هفته خودمان را به خوبی مهیا کرده بودیم. در مورد سه گل مردود هم باید بگویم که آفساید لائوتارو میلیمتری بود و توسط وی‌ای آر رد شد. در هر صورت تصمیم داور و وی‌ای آر درست بود و حرفی ندارم.اسکالونی تاکید کرد: فوتبال، جام جهانی و رقابت‌های بزرگ این چیزها را دارد. در جام جهانی فرصت اشتباه کردن ندارید. باید بلند شویم و ادامه دهیم و هر دو بازی را ببریم.
رنار: این نتیجه جاودان می‌شود
سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان از پیروزی ارزشمند تیمش در بازی برابر آرژانتین خوشحال است و آن را یک نتیجه جاودان و تاریخی دانست.
اروه رنار فرانسوی در نشست خبری بعد از بازی گفت: بازیکنان بسیار خوب بودند. آرژانتین تیم بسیار خوبی است و در ۳۶ بازی قبلی خود شکست نخورده بود. آنها قهرمان آمریکای جنوبی بودند اما این فوتبال است و نتیجه در زمین رقم می‌خورد. او ادامه داد: در نیمه نخست به حریف فشار نیاوردیم و موقعیت خلق نکردیم و به این خاطر اشتباه من بود. وقتی یک تیم راهی جام جهانی می‌شود باید در همه زمان‌های بازی خوب باشد. باید از این پیروزی ارزشمند خوشحال باشیم با این حال باید بازی را تحلیل کرد و نقاط ضعف را پیدا کرد. ما تنها ۲۰ دقیقه جشن پیروزی گرفتیم. بازی دیگر برابر لهستان و بعد از آن هم برابر مکزیک خواهد بود و باید به خوبی خود را آماده این دو بازی هم کرد. سرمربی عربستان در ادامه صحبت‌های خود گفت: تیمی که راهی جام جهانی می‌شود باید به خود ایمان داشته باشد. هر چیزی در فوتبال امکان‌پذیر است. این نتیجه برای همیشه جاودان باقی خواهد ماند و این بسیار مهم است. باید رو به جلو حرکت کرد چرا که بازی‌های سختی در انتظار ماست. هر احتمالی در این گروه وجود دارد. ما در بازی نخست پیروز شدیم اما هنوز صعود قطعی نیست و هر احتمالی وجود دارد. حتی این احتمال وجود دارد که آرژانتین در پایان قهرمان شود. من به بازیکنان گفتم که هواداران چیز جدید و خاصی از ما می‌خواهند. پیروزی برابر آرژانتین نتیجه تلاش و انگیزه بالای بازیکنان است. به بازیکنان گفتم که باید استراحت کنند و خود را آماده بازی‌های سخت بعدی کنند. اروه رنار اعلام کرد که سلمان الفرج، کاپیتان تیم به خاطر آسیب دیدگی جام جهانی را از دست داد.
توجه ویژه به آفساید در جام جهانی ۲۰۲۲
نوید مظفری درباره قانون آفساید در جام جهانی ۲۰۲۲ توضیحات مهمی را ارائه داد. در نیمه نخست دیدار آرژانتین و عربستان، یاران مسی ۳ گل را وارد دروازه حریف آسیایی کردند که داور هر ۳ گل را آفساید اعلام کرد. در دیدار افتتاحیه قطر و اکوادور نیز، گل دقیقه ۵ والنسیا را VAR پس از بررسی فراوان آفساید اعلام کرد. نوید مظفری، کارشناس داوری درباره شرایط ویژه آفساید در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عنوان کرد: برای این جام جهانی تراشه‌هایی در توپ قرار داده شده که با ۱۲ دوربین پوشش داده می‌شود. این دوربین‌ها ۲۹ نقطه بدن بازیکنان را بررسی می‌کنند و سپس درخصوص آفساید بودن یا نبودن تصمیم خواهند گرفت. وی ادامه داد: به دلیل حساس بودن قوانین آفساید در داوری فوتبال، هر سال برای جام‌های مهمی چون جام جهانی قوانین به روزتر می‌شود و در این راه نیز از آخرین تکنولوژی‌های موجود استفاده خواهند کرد.