kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲

آغاز مسابقات تکواندو قهرمانی نظامیان جهان در ورزشگاه آزادی

 

مسئول اجرایی بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان (سیزم) از برگزاری بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو نظامیان جهان از امروز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی خبر داد و گفت: برای اولین بار با استفاده از تجهیزات داخلی میزبان این رقابتها خواهیم بود.
سردار نعمان غلامی در نشست خبری که دیروز در محل ساختمان شهید شیرازی برگزار شد، اظهار کرد: بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان (سیزم) با حضور ورزشکاران ۱۰ کشور در دو رشته کیوروگی و پومسه از روز دوم آذر(امروز) تا هفتم آذر در ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی همزمان با هفته بسیج برگزار می‌شود.
وی از کشورهای قزاقستان، پاکستان، اسلوانی، برزیل، کامرون، روسیه، نپال، اسپانیا، عمان و ایران به عنوان ۱۰ کشور شرکت‌کننده در بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان (سیزم) نام برد و خاطرنشان کرد: در بین این کشورها قزاقستان و روسیه جزو کشورهایی هستند که قابلیت، توانایی و پیشینه قوی در تکواندو دارند و حریف جدی برای ملی‌پوشان ایران محسوب می‌شوند. مسئول اجرایی بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان (سیزم)‌ گفت: با توجه به این که برای چهارمین دوره میزبان برگزاری مسابقات تکواندو قهرمانی نظامیان جهان هستیم و در سه دوره قبل قهرمان این رقابتها بودیم، سعی کردیم با استفاده از بهترین کادر فنی از سوی نیروهای مسلح، ارتش و سپاه در این دوره نیز قهرمانی خود را تکرار کنیم. سردار غلامی افزود: در دوره‌های گذشته تجهیزات را از خارج از کشور وارد می‌کردیم، اما این دوره با موافقت سیزم تجهیزات را بومی ‌سازی کردیم که امتیاز بزرگی برای کشور ما محسوب می‌شود.
وی در پایان گفت: با برگزاری این رقابت‌ها به دنبال انتقال پیام جمهوری اسلامی به دنیا از طریق بستر و ظرفیت ورزش هستیم که این نکته مهمی است.