kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۱۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲

اخبار جام جهانی فوتبال 2022 - قطر

 

دانمارک و تونس اولین تساوی بدون گل جام را رقم زدند
در روز سوم از مسابقات جام جهانی 2022 قطر، از ساعت 16:30 دیروز تیم‌های ملی فوتبال دانمارک و تونس در گروه D و در ورزشگاه اِجوکیشین سیتی به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی بدون گل و تقسیم امتیازها پایان یافت. در این دیدار که قضاوتش برعهده سزار راموس از مکزیک بود، دو تیم بازی جذابی ارائه ندادند و از موقعیت‌های خود استفاده لازم را نبردند. در وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم یک توپ در محوطه جریمه تونس به دست بازیکن این تیم خورد که داور با استفاده از فناوری کمک‌داوری ویدئویی (VAR) احتمال پنالتی بودن این صحنه را رد کرد. به این ترتیب اولین تساوی بدون گل جام بیست‌ودوم را این دو تیم اروپایی و آفریقایی رقم زدند.
داستان جالب زندگی دروازه‌بان هلند
آندریس نوپرت زندگی پر فراز و نشیبی داشته است و توانست در دیدار با سنگال اولین بازی ملی خود را انجام دهد. زندگی آندریس نوپرت، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال هلند برابر سنگال داستان جالبی دارد. او با تیم باشگاهی خود به سری C سقوط کرد، تقریباً فوتبال را ترک کرد و پلیس شد و در نهایت در قطر دروازه‌بان هلند است.او برای هیرنفین در لیگ هلند بازی می‌کند و به دلیل مصدومیت نزدیک به بازنشستگی بود اما جنگید و اولین بازی خود را در جام جهانی انجام داد. آندریس نوپرت ۲۸ ساله در ۷‌ آوریل ۱۹۹۴ در هیرنفین به دنیا آمد و در تیم ناک بردا خود را نشان داد. در تیم فوجیا ایتالیا اوضاع خیلی خوب برای او پیش نرفت و پس از انجام هشت بازی به سری C سقوط کرد. در ادامه به کشورش بازگشت اما مصدومیت شدید زانو او را یک سال تمام از میادین دور کرد و دوباره بدون باشگاه ماند. خانواده‌اش به او پیشنهاد کردند که دستکش‌هایش را آویزان کند و پلیس شود.
در سال ۲۰۲۲ توجه هیرنفین، باشگاه سابقش را به خود جلب کرد و راهی این تیم شد.نوپرت در دیدار با سنگال اولین بازی ملی خود را برای تیم فوتبال هلند انجام و موفق به ثبت کلین شیت شد.
اولین شگفتی جام با شکست مسی و آرژانتین برابر عربستان
تیم ملی فوتبال آرژانتین که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است، دیدار اول خود در این مسابقات را با شکست برابر عربستان پشت سرگذاشت تا شگفتی اول این جام رقم بخورد. رقابت‌های گروه سوم بیست و دومین دوره رقابت‌های جام جهانی از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه دیروز با دیدار تیم‌های آرژانتین و عربستان در ورزشگاه لوسیل آغاز شد که طی آن سبزپوشان آسیایی ۲ بر یک حریف نامدار خود را شکست دادند.
این دیدار در شرایطی آغاز شد که آرژانتینی‌ها در ۳۶ بازی گذشته خود شکستی نداشتند و به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی راهی قطر شده بودند.
اتفاقاتی که در نیمه اول رقم خورد حاکی از پیروزی آسان تیم ملی آرژانتین بود. این گمانه‌زنی با گل زود هنگام لیونل مسی رنگ تحقق به خود گرفت که در دقیقه ۱۰ از روی نقطه پنالتی دروازه عربستان را به راحتی باز کرد. این تیم در نیمه اول سه گل دیگر هم به ثمر رساند که هر سه آنها آفساید اعلام شد تا نیمه اول با برتری یک بر صفر یاران مسی به پایان برسد.اما در نیمه دوم شرایط تغییر کرد و این عربستان بود که دو بار دروازه حریف قدرتمند خود را باز کرد. در همان شروع نیمه دوم صالح الشهری در دقیقه ۴۸ موفق شد دروازه آرژانتین را باز کند تا کار به تساوی کشیده شود اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۵۳ سالم الدوساری یک گل زیبا به ثمر رساند تا آب سردی بر پیکر آرژانتین مدعی بریزد.بعد از این دو گل سرمربی آرژانتین تصمیم به ایجاد تغییراتی در ترکیب تیمش قرار گرفت تا گل خورده را جبران کند اما بازی کم‌نقص عربستانی‌ها این فرصت را از آن گرفت.در ۱۰ دقیقه پایانی لیونل مسی و یارانش تلاش زیادی کردند تا دروازه عربستان را باز کنند اما دروازه بان سبزپوشان اجازه این کار را نداد و در چند موقعیت ناجی دروازه‌اش شد تا در نهایت عربستان اولین شگفتی جام را رقم بزند و به سه امتیاز شیرین و فراموش نشدنی دست پیدا کند.
انتقاد شدید از فیفا بابت وقت‌های اضافه طولانی
داور بازنشسته آلمانی به انتقاد شدید از رویکرد فیفا در قبال وقت‌های اضافه در جام جهانی قطر پرداخت. به گزارش بیلد، جام جهانی قطر تا کنون به خاطر وقت‌های اضافی زیاد مورد توجه بوده است. رکورد وقت اضافه در حال حاضر متعلق به دیدار انگلیس و ایران است که در مجموع ۲۴ دقیقه اعلام شد.
بابک رفعتی، داور بازنشسته در آلمان به شدت از رویکرد فیفا انتقاد کرد و گفت: این روش کاملاً بیهوده است و هیچ کس این را نمی‌خواهد. به خصوص وقتی نتیجه
۶ بر ۱ است، ۱۲ دقیقه وقت اضافه کاملاً اغراق‌آمیز است. پیرلوییجی کولینا نظر خودش را اعمال کرده است. البته فکر دیگری پشت این طرح توسط فیفا وجود دارد. اگر یک بازی طول بکشد. طولانی‌تر می‌شود و مردم بیشتر جلوی تلویزیون می‌نشینند و فیفا بیشتر خودش را نشان می‌دهد. این یک تفکر صرفا تجاری است.
کولینا روز دوشنبه تایید کرد که آنها می‌خواهند زمان مصدومیت را با دقت محاسبه کنند و به طور کامل وقت‌های هدر رفته جبران شود. داور بازی گفت ما نمی‌خواهیم در یک نیمه فقط ۴۲ یا ۴۳ دقیقه بازی فعال داشته باشیم، این قابل قبول نیست. زمان از دست رفته باید جبران شود. در یک بازی معمولی جام جهانی قطر باید هفت، هشت، نه دقیقه وقت تلف شده را انتظار داشت. در بازی سنگال و هلند در مجموع ده دقیقه وقت اضافه و در بازی آمریکا و ولز ۱۳ دقیقه وقت اضافه اعلام شد. رفعتی در ادامه گفت: «بیشتر اشتباهات داوران در وقت‌های اضافه اتفاق می‌افتد، زیرا تمرکز کمتر می‌شود و انرژی کاهش می‌یابد. این قانون هیچ لطفی به داوران نمی‌کند.«بابک رفعتی او از داوران ایرانی است که در بوندسلیگا داوری کرده است.
سرمربی تیم ملی ولز: همه چیز دوباره به گرت بیل ختم شد
سرمربی تیم ملی فوتبال ولز بعد از نجات تیمش از باخت در بازی دوشنبه شب مقابل آمریکا با گل تساوی که بیل در دقیقه ۸۲ به ثمر رساند گفت، «بار دیگر همه چیز به گرت بیل ختم شد.« گرت بیل، بهترین گلزن تاریخ ولز، در بازی نخست تیم ملی این کشور در جام جهانی ۲۰۲۲ برابر تیم آمریکا، در دقیقه ۸۲ با ضربه پنالتی اولین گل را در اولین بازی تیم ملی کشورش در یک رقابت جام جهانی از ۱۹۵۸ تا کنون به ثمر رساند و نتیجه را به تساوی کشاند تا از این بازی یک امتیاز نصیب ولز شود. راب پیج در مصاحبه با آی.تی.وی با این سؤال مواجه شد که آیا گرت بیل خودش خواست پنالتی به دست آمده پس از خطای واکر زیمرمن را به ثمر برساند؟ پیج به آی.تی.وی گفت: «یک میلیون درصد. او هرگز ما را ناامید نکرده است. یک بار دیگر همه چیز به گرت بیل ختم شد.«پیج هم‌چنین گفت نسبت به توانایی کاپیتان تیم خود در بازی در جام جهانی شک ندارد.سرمربی ولز تاکید کرد: صرف نظر از عملکرد بیل در سطح باشگاهی، او توانست با پوشیدن پیراهن تیم ملی ولز کارهایی انجام دهد که مردم را شگفت زده کند.پیج گفت: ما گفتیم که با ورود به این رقابت‌ها نمی‌خواهیم بازی اول را ببازیم. لازم نبود آن را ببریم، اما مهم بود که نباختیم. این یک امتیاز واقعاً برای ما مهم است.