kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
زاکانی:

9000 میلیارد تومان از امکانات شهر تهران را برگردانده‌ایم

شهردار تهران با بیان اینکه از سال گذشته تا امروز موفق شدیم بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان از امکانات شهر را برگردانیم، گفت: تلاش می‌کنیم که کل پرونده‌هایی که از قبل وجود داشته را ببندیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در نشست مشترک با رئیس‌کل دادگستری استان تهران که روز سه‌شنبه با حضور معاونان و مدیرانی از دو نهاد شهرداری و دادگستری برگزار شد، اظهارداشت: یک سال و دو ماه و ۱۹ روز است که در شهرداری هستیم. در ابتدای ورود در تنش مالی بودیم اما از این تنش با انضباط مالی و ایجاد یک خزانه واحد که البته از سال ۹۷ باید اجرا می‌شد ولی شهرداران زیر بار اجرای آن نمی‌رفتند، خارج شدیم. زاکانی با اشاره به اینکه در پایان سال قبل ۹۹ درصد بودجه ما محقق شد، ادامه داد: شهرداری در روزهای ابتدایی این دوره ۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشت که تا پایان سال از ۸۰ میلیارد گذشت؛ در بودجه امسال نسبت به پارسال حدود ۱۳ هزار میلیارد افزایش پیدا کرده هدف گذاری ما تحقق ۱۵۰ درصدی آن است، البته همه این اتفاقات بدون حتی یک سانتیمتر تراکم فروشی است. وی با بیان اینکه از سال گذشته تا امروز موفق شدیم بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان از امکانات شهر را  برگردانیم، توضیح داد: در ۱۰ سال گذشته از ۴۸ پروژه مشارکتی در شهرداری تنها یک مورد آن موفق بوده، بر همین اساس تصمیم گرفتیم کلیه پرونده‌های باز در شهرداری را ببندیم، مثلا بستن یکی از این پرونده‌ها منشا قراردادی ۴۲ هزار میلیارد تومانی برای شهر شد. همچنین ما اعلام کردیم که مسئول تمام امورات تهران هستیم و در مواردی که غیر مستقیم به ما بر می‌گردد نیز تلاش می‌کنیم تا نهاد مربوطه موفق باشد تا گره از زندگی مردم باز کنیم.
توضیحات زاکانی درباره تغییر در مدیریت مترو
به گزارش سایت شهر، علیرضا زاکانی روز سه‌شنبه همچنین در حاشیه یکصدوهشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به تغییر مدیریت در متروی تهران، گفت: نوع مدیریت و نوع نگاه به انجام مسئولیت در شهرداری تهران متفاوت است. هر فردی که مسئولیتی را برعهده می‌گیرد موظف به انجام اقداماتی است. ما در هنگام آغاز به کار خود، نوع مسئولان را در کانون ارزیابی مشخص و احکام را یک‌ساله صادر کردیم. شهردار تهران با اشاره به انتخاب ۹۷ درصد از مدیران شهرداری از داخل بدنه، خاطرنشان کرد: احکام مدیران به صورت یک‌ساله صادر شده بود که البته حکم بخش عمده‌ای از آنها تمدید شد. همه می‌دانند که یک روز را هم نباید برای رسیدن به اهداف مطروحه از دست بدهند.