kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
در میزگرد دفتر تحکیم وحدت مطرح شد

وزارت علوم پرشتاب‌تر از دوره اصلاحات در پی ضربه به تحکیم وحدت است!(اخبار دانشگاه)

خبرگزاری تسنیم، دیروز میزبان نشست «دفتر تحکیم وحدت، چالش‌‌ها و فرصت‌ها» بود که در این میزگرد مدعوین به بررسی مشکلات و مسائل مبتلابه تشکل متبوع خود پرداختند.


در همین رابطه علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت پیرامون حضور یک تشکل خاص در کنار دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: امروز در بدنه وزارت علوم افرادی حضور دارند که در سابقه آن‌ها ارتباط نزدیکی با این تشکل و انجمنی است که به جلسات وزارت علوم با تشکل ‌ها دعوت می‌شود و این ارتباطات همچنان حفظ شده است، این مسئله ما را نگران می‌کند، وقتی این تشکل در کنار دفتر تحکیم وحدت دعوت می‌شود برای ما معانی زیادی دارد.
وی در ادامه گفت: این مسئله جای سوال است در دولتی که خودش ادعا دارد نباید گروه‌‌ها و جریان‌های سیاسی وارد جریان‌های دانشجویی شود افرادی حضور دارند که با برخی از  تشکل‌‌ها ارتباط دارند و این مسئله برای ما احساس نگرانی ایجاد می‌کند.
در ادامه این میزگرد، محمدمهدی رفیعی عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و فعال دانشجویی، با اشاره به نقش مسئولان دولتی و وزارت علوم در تضعیف نقش اثرگذار این تشکل دانشجویی، تصریح کرد: مسیری که وزارت علوم فعلی در ضربه زدن به دفتر تحکیم و به خدمت گرفتن دفتر تحکیم به واسطه نفوذ افرادی خاص در دفاتر انجمن اسلامی از جنس همان نفوذ و البته پرشتاب‌تر از دولت اصلاحات است، زیرا دولت اصلاحات این کار را از سال سوم حضورش آغاز کرد، اما این دولت حتی قبل از سال اول زمینه این مسئله را آغاز کرد. این روند تند پرشتاب به صلاح جامعه دانشگاهی و  وزارت علوم نیست.