kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
گزارش کیهان از هماهنگی مدعیان اصلاحات با آمریکا

آمریکا بعد از شکست آشوب،‌ پرچم تحریم را بالا برد

با شروع اغتشاشات در داخل ایران در روزهای اخیر، دشمنان زخم خورده جمهوری اسلامی فرصت را مغتنم شمرده و سعی داشتند تا تلافی شکست‌های خود را از این نظام بگیرند. علاوه‌بر کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی که همواره از شورش‌های داخلی ایران حمایت می‌کنند، برخی گروهک‌های ضدانقلاب نیز در مرزها شروع به خرابکاری و ناامنی کردند که در نهایت پاسخ این تحرکات خزنده خود را دریافت کردند. به همین منظور، سپاه پاسداران روز چهارشنبه (6 مهر) طی عملیاتی مقر گروهک کومله در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داد.

 


سرویس سیاسی-

مقرها و پایگاه‌های گروهک‌های تجزیه‌طلب به‌ویژه گروهک تروریستی «کومله» با بهره‌گیری از یگان‌های موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه و آتش پرحجم و ترکیبی موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای تهاجمی و انهدامی مورد اصابت قرار گرفت که به گفته سپاه پاسداران در نتیجه این حملات خسارات و تلفات جدی بر تروریست‌ها وارد آمده است.
پیشبرد اهداف عملیاتی ضدتروریست‌ها در روزهای اخیر با استفاده از موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای انتحاری اولاً نشاندهنده اشراف اطلاعاتی دقیق و کافی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی از مراکز تجمع و مقرهای مورد استفاده گروهک‌ها و ثانیاً توانمندی سپاه در از بین بردن تهدیدات این گروهک‌ها از داخل مرزهای کشور است.
همچنین هدف اصلی موج جدید عملیات علیه مواضع تروریست‌ها در خاک عراق صدور این پیام قاطع است که قدرت دفاعی بزرگ ملت ایران اجازه هیچ‌گونه فرصت‌طلبی و دخالت عوامل بیگانه برای ایجاد آشوب و تنش‌آفرینی در منطقه در راستای اهداف شوم خود علیه تمامیت ارضی و اتحاد ملی ایران را نخواهد داد.
اذعان آمریکا به تلفات حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها
در پی دور حملات نیروی زمینی سپاه علیه مواضع گروهک‌های تجزیه‌طلب در شمال عراق، طبق گزارش رویترز، یک عضو ارشد گروهک تروریستی «کومله» در گفت‌وگو با این خبرگزاری به تلفات و خسارات اذعان کرد. به نوشته رویترز، وی بدون ذکر جزئیات گفت چند دفتر این گروهک چهارشنبه صبح هدف حمله قرار گرفت و تلفات و خسارات مادی برجای مانده است.
همچنین وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه تأیید کرد که یکی از شهروندانش در حمله روز گذشته نیروی زمینی سپاه به گروهک‌های تجزیه‌طلب در شمال عراق کشته شده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از «ویدنت پاتل»، یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا نوشته است: «می‌توانیم تأیید کنیم که یک شهروند آمریکا در نتیجه حمله راکتی در منطقه کردستان عراق کشته شده است.»
این مقام وزارت خارجه آمریکا با اشاره به قوانین مربوط به موارد محرمانه از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده، اما بار دیگر حملات ایران را محکوم کرده است.
شکست پروژه آشوب و سرافکندگی محور غربی- عربی- عبری
در شرایطی که محور وابسته به آمریکا از غرب گرفته تا برخی رژیم‌های مرتجع عربی و رژیم اشغالگر صهیونیستی با تبلیغات گسترده سعی می‌کردند با تحریک افکار عمومی و استفاده از آشوب‌طلبان و گروهک‌های تروریستی و منافقین و اوباش می‌توانند فضای کشورمان را به سمت هرج و مرج و ناامنی پیش ببرند اما بعد از گذشت تنها چند روز به شکست پروژه آشوب خود در ایران اعتراف می‌کنند.
در این میان صهیونیست‌ها که روی اقدامات خرابکارانه مزدوران خود علیه ایران حساب زیادی باز کرده بودند اکنون مجبورند اعتراف کنند که نقشه‌هایشان شکست خورده است.
رسانه‌های اسرائیلی اعتراف کردند که واشنگتن و تل‌آویو نتوانستند به اهداف خود از تظاهرات اخیر برسند و مانند همیشه تلاش‌های آنها «در نتیجه قدرت مقامات تهران در مهار رخدادهای امنیتی، سیاسی و وضعیت اجتماعی به سرعت شکست خورد».
در همین راستا «ایهود یعری» تحلیلگر امور عربی در شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی با ناامیدی از به نتیجه رسیدن آشوب‌ها در ایران گفت: متاسفانه مسئولان در ایران موفق شدند آتش اعتراضات که همه شهرهای این کشور را دربر می‌گرفت خاموش کنند. آمریکایی‌ها در حال تلاش برای رفع محدودیت برخی شبکه‌های اجتماعی در ایران هستند اما این امر نیز کمکی نکرد و ما شاهد کاهش قابل توجه ابعاد و شدت اعتراضات در ایران هستیم.
تقلای آمریکا برای حفظ روحیه مزدوران خارجی
با وضع تحریم‌های جدید
پس از شکست مفتضحانه آشوب‌های کم‌فروغ اخیر و همچنین اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشکی به مقر تروریست‌های تجزیه‌طلب و درهم کوبیدن مراکز تجمع کومله‌ها، دولت بایدن با ابزار تحریم درصدد تنفس مصنوعی به آشوب‌ها در کشورمان برآمد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۰ شرکت و یک کشتی را به بهانه تسهیل صادرات نفت ایران در فهرست تحریم قرار داده است.
وب‌سایت خزانه‌داری آمریکا در توضیح درباره این تحریم‌ها نوشته است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری یک شبکه بین‌المللی از شرکت‌های دخیل در فروش صدها میلیون دلار نفت و محصولات پتروشیمی ایران به مشتری‌هایی در جنوب و شرق آسیا را در فهرست تحریم قرار داد.»
خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اقدام امروز برخی شرکت‌های واسطه ایرانی و چندین شرکت صوری در امارات، هنگ‌کنگ و هند را هدف قرار داده است.
همچنین جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با یکی از پادوهای آشوب و اغتشاش در ایران گفت وگو و بر حمایت از اقدامات آنها تاکید کرد. این پادوی وطن‌فروش و ذلیل آمریکایی‌ها همان فردی است که مجری شبکه من‌وتو فاش کرد چگونه با اعتراضات تجارت می‌کند و ‌گریه خود را می‌فروشد.
از سوی دیگر ایندیپندنت نوشت که سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه‌ قطعنامه‌ای پیشنهاد دادند که هدف آن حمایت از ایرانیان معترض و محکومیت نیروهای امنیتی به‌دلیل واکنش خشن به این اعتراض‌های مسالمت‌آمیز است.
این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که واشنگتن مدعی است در تلاش است از طریق مذاکرات وین به توافق هسته‌ای برجام که دولت پیشین آن کشور از آن خارج شد بازگردد.
موضع این روزهای دولت آمریکا در قبال اغتشاشات اخیر در ایران را می‌توان تا حد زیادی یادآور سیاست‌های دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از حوادث دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال 88 دانست.
سه ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا در پیام نوروزی به ایرانیان اعلام کرد که می‌خواهد با رهبران ایران صحبت کند. رئیس‌جمهور آمریکا در فروردین ۸۸ هم در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از ایشان خواسته بود که برای آغاز فصل جدیدی از مناسبات بین ایران و آمریکا به واشنگتن کمک کند. اما او که حمایت از جنبش سبز را یکی از اهداف استراتژیک ایالات‌متحده عنوان کرده بود، بعد از وقایع ۸۸ و پس از صدور قطعنامه ۱۹۲۹، قانون «سیسادا» یا قانون تحریم‌های جامع ایران (مصوبه سنا) را در تیرماه ۸۹ امضا کرد!
در آن مقطع، وقتی خبرنگار روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست از هیلاری کلینتون، سؤال کرد که «قطعنامه ۱۹۲۹ علیه ایران چه اثر قابل ‌توجهی دارد؟» وزیر خارجه وقت آمریکا در پاسخ گفت: «این قطعنامه در حمایت از جنبش سبز صادر شده است و...» چراکه به‌زعم آمریکایی‌ها، اغتشاشات ۸۸ برای دست برتر داشتن در قبال ایران، کورسویی از امید را فراهم آورده بود.
در وقایع آبان‌ماه 98 هم همین مسیر از سوی آمریکایی‌ها اتخاذ شد. اروپایی‌ها، هفته آخر آبان‌ماه ۹۸ ایران را به استفاده از «مکانیسم ماشه» تهدید کردند. یک ماه بعد هم پمپئو وزیر خارجه وقت آمریکا در کنفرانس خبری گفت «فشار حداکثری تا تغییر رفتار جمهوری اسلامی ادامه دارد.»
آشوب می‌کارند تا تحریم درو کنند
از رهگذر آشوب و اغتشاش‌ها در ایران بود که آمریکایی‌ها برای فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی، تشدید تحریم‌ها و تهدیدها را در دستورکار خود قرار دادند؛ از تحریم شرکت‌های هوایی و کشتیرانی، تحریم صنایع فولاد و آهن، تحریم پتروشیمی، تحریم بانک‌ها و نهادها و مقامات جمهوری اسلامی گرفته تا تحریم تسلیحاتی و مکانیسم ماشه و...
نکته قابل تامل اینکه ریچارد نفیو معمار تحریم‌های آمریکا علیه ایران در کتاب هنر تحریم‌ها گفته بود که تحریم از منظر ابعاد فنی بعد از مدتی اگر رقیب را از پای درنیاورد کارکرد خود را از دست می‌دهد(یعنی چیزی که ما را نکشد قوی‌ترمان می‌کند)، او اما در ادامه می‌گوید که باید کاری کرد که جامعه از تحریم، درد احساس کند.
به زبان ساده نفیو گفته بود باید اجتماعی‌‌سازی آثار تحریم را برجسته کنیم و آنچه از تحریم نتوانستیم به دست آوریم را از ناراضی‌‌سازی اجتماعی به دست آوریم. این پروژه با مسائل پیش پا افتاده‌ای مانند مهاجرت برخی ورزشکاران و تحریم لباس تیم ملی و... آغاز شد و تا آشوب در کف خیابان ادامه پیدا کرده است.
توجه به این نکته در کنار قرائن دیگری که نشان می‌دهد دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا با توجه به کند شدن تیغ تحریم‌ها و اهرم‌های فشار آمریکا قصد دارد از راهبرد آشوب‌‌سازی برای دولتش اهرم فشار دست و پا کند. با این حال، این اشتباهی است که اوباما و بعد از او ترامپ به شکل شدیدتر آن را مرتکب شده‌اند اما نتوانسته‌اند در اراده ایران برای ادامه مسیر انقلاب اخلال ایجاد کنند. تکرار آن توسط بایدن هم همان نتایج را تولید خواهد کرد.
بازی مدعیان اصلاحات در آشوب‌های اخیر
نکته قابل تامل دیگر اینکه در این ماجرا طبق معمول طیف مدعی اصلاحات باز هم همسو و هماهنگ با رسانه‌های معاند و ضدانقلاب که همواره در کمین اتفاقات تلخ و ناگوار کشور نشسته‌اند تا از آن مستمسکی برای سوءاستفاده و عقده‌گشایی علیه نظام جمهوری اسلامی بسازند، فوت مهسا امینی را پروژه فوری خود دانسته و با تمام قوا به میدان آمدند.
مدعیان اصلاحات این بار نیز با همان شیوه‌های قبلی و با همکاری و هم‌پوشانی رسانه‌های معاند و ضدانقلاب هجمه علیه نظام را آغاز کرده و بار دیگر پرده نفاق‌شان بر افتاد. پادوهای داخلی دشمن در احزاب ورشکسته جبهه اصلاحات، حزب اتحاد ملت، حزب کارگزاران و... در گوشه و کنار در قالب بیانیه، پیام و مصاحبه در ابتدا سعی کردند انتقادات خود را حول‌وحوش «گشت ارشاد» مطرح و بر لغو مصوبات مربوط بر سازوکار گشت‌های ارشاد متمرکز شوند اما به فاصله چند روز با اعتبارزدایی از گزارش‌ها و اظهارات رسمی پلیس پایتخت، وارد فاز رادیکال‌تری شده و افکار عمومی را برای آشوب‌های خیابانی تهییج و تحریک کردند.
همچنین برخی خبرنگاران رسانه‌های اصلاح‌طلب در این ماجرا عملاً به خبرنگار میدانی رسانه‌های معاند بدل شدند. در روزهای گذشته تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های مدعی اصلاحات از جمله خبرنگاران روزنامه شرق و هم‌میهن بازداشت شدند. نکته قابل ‌تأمل اینجاست که «ایران اینترنشنال»- رسانه سعودی- انگلیسی-اسرائیلی- به بازداشت این به اصطلاح خبرنگاران رسانه‌های جریان اصلاح‌طلب اعتراض کرده است.
فائزه‌ هاشمی که در جریان انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری آمریکا، ضمن حمایت علنی از تحریم‌ها علیه ملت ایران گفته بود دوست داشته است ترامپ به خاطر سیاست فشار حداکثری علیه ایران رای بیاورد تا بلکه فشارهای او به نتیجه‌ای برسد نیز‌، طی روزهای اخیر به‌دلیل تحریک اغتشاشگران به اعتراضات خیابانی در منطقه شرق تهران، توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده است.
این در حالی است که غربگرایان مدعی اصلاحات، با برپایی فتنه سبز در سال ۸۸ و شعار «نه غزه نه لبنان»، طبق نقشه و خواسته اسرائیل عمل کردند. آنها اما در ماجرای برجام و تقسیم کار آمریکا و اسرائیل (بازی پلیس خوب- پلیس بد)، آمریکا را تطهیر کرده و فقط اسرائیل را دشمن قسم‌خورده و خبیث ملت ایران وانمود کردند.
اگر اسرائیل، دشمن‌ترین دشمنان ملت ایران است که هست، چرا برخی مدعیان اصلاحات، در آشوب‌افکنی اخیر، همان جا ایستادند که اسرائیل ایستاده بود و جزو طراحان آشوب بود!؟
صهیونیست‌ها در کنار آمریکا و غرب، گروهک‌های تروریست ورشکسته‌ای مثل کومله، دموکرات و منافقین را برای آشوب‌افکنی شرارت‌آمیز به میدان فراخواندند. و ضمنا سعی کردند نا امنی را به عمق ایران بکشانند.
در این میان، شبکه «ایران اینترنشنال» در کنار رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی و صدای آمریکا، از میدان‌داران تحریک آنلاین به اغتشاش و آشوب و جنایت و شرارت بود. این شبکه به اعتراف دو خبرنگار صهیونیست در خدمت موساد قرار دارد.
«باراک راوید» خبرنگار معروف صهیونیست (خبرنگار وبگاه عبری «واللا» و وبگاه آمریکایی آکسیوس): «موساد برای برای جنگ اطلاعاتی علیه ایران، به‌طور منظم از شبکه ایران اینترنشنال استفاده می‌کند». «یوسی میلمان» تحلیلگر اطلاعاتی هاآرتص: «ایران اینترنشنال، شبکه متعلق به موساد به شمار می‌رود. موساد اطلاعات و مطالبی را که نمی‌خواهد به نام خودش منتشر کند، از طریق این شبکه منتشر می‌کند».
نکته مهم دیگر این است که علی‌اصغر رمضانپور، سردبیر ایران اینترنشنال، قبل از فرار از کشور، معاون وزیر ارشاد در دولت اصلاحات، و سردبیر روزنامه زنجیره‌ای آفتاب امروز و آینده نو بوده است.
دستگاه‌های قضایی، امنیتی، انتظامی و نظامی، همان‌گونه که اشرار تروریست را به خاطر جنایات انجام گرفته مورد تعقیب یا مجازات قاطع قرار می‌دهند، باید آن طیف از مدعیان اصلاح‌طلبی را که همگام با رسانه مزدور، تحریک به آشوبگری کردند و موجب خسارات گسترده به جان و مال مردم و امنیت کشور شدند، تحت تعقیب و مجازات قرار دهند.