kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۳۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
واکنش اهالی ورزش به اغتشاشات اخیر

جانمان را برای این آب و خاک می‌دهیم دشمنان چشم دیدن «ایرانِ قوی» را ندارند

اهالی ورزش با واکنش نسبت به اغتشاشات اخیر تاکید کردند که دشمنان چشم دیدن ایران قوی را ندارند.

 

سرویس ورزشی-

فروکش کردن تجمعات محدود چند روز گذشته که با بزرگ‌نمایی گسترده رسانه‌های ضدایرانی انجام شد، واکنش برخی از مدیران، مربیان و قهرمانان ورزشی را به دنبال داشت. آنها در صحبت‌های خود بر این نکته مهم تاکید داشتند که دشمنان دلشان به حال ایران نمی‌سوزد و به دنبال ایجاد تفرقه و دو دستگی در میهن اسلامی هستند.
آرش میراسماعیلی قهرمان جهان و رئیس‌فدراسیون جودو در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری فارس اظهار داشت: خوشبختانه ظرفیت نظام ما و مسئولان کشورمان به‌اندازه‌ای بالا است که با دلجویی از خانواده خواهر از دست رفته همه چیز را در داخل خانواده حل خواهند کرد و اگر در این فضایی که به وجود آمده بود کسی تخطی کرده و کاری انجام داده با او برخورد خواهند کرد. ظرفیت ما به‌اندازه‌ای بالا است که در داخل کشور تمام مسائل را حل خواهیم کرد. همه ما در کشورمان عاشق وطن‌ و مردم ایران هستیم. تکلیف رسانه‌های معاند برای همه ما مشخص و روشن است. آنهایی که در داخل کشور زندگی می‌کنند دلسوز این آب و خاک هستند. رسانه‌های معاند اگر دلسوز کشورمان بودند که جیره‌ خوار دشمنان ایران نبودند. ما قهرمانان نیز از دل همین مردم هستیم. اگر صرفا دلخوری و یا ناراحتی و یا دل‌شکستگی به وجود آمده و این اختلاف سلیقه‌ای که به وجود آمده باید داخل خانواده حل شود. ما اجازه نمی‌دهیم که چنین مواردی ابزار دست معاندین باشد. آنهایی که جیره‌خوار سعودی‌ها هستند و شبانه‌روز با دروغ و نفاق می‌خواهند آشوب‌ها را بیش از این کنند. آنها بچه‌های ما را تحریک می‌کنند و بدون شک پشت این رفتارشان برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام می‌دهند.
رئیس‌فدراسیون جودو در پاسخ به این سؤال که قبول دارید که این رسانه‌ها مدتی شبانه‌ روز تلاش کردند تا کل ورزش ایران تعلیق شود، اما وقتی به سرانجام نرسیدند حالا از حادثه‌ای که رخ داده به نحو احسن استفاده کردند و به دنبال این هستند که شعله اغتشاشات را بیشتر کنند، گفت:‌ شبکه‌های معاند که پول‌شان را از دشمنان ایران می‌‌گیرند آنها به دنبال دلسوزی نیستند، هنوز یادمان نرفته چقدر تلاش کردند تا ورزش ایران را تعلیق کنند. آنها همیشه به دنبال ضربه زدن به پرچم ایران هستند و این آرزو را به گور خواهند برد. همین نوجوانان ما و همین مردم ما سیلی محکمی به دهان آنها خواهند زد.
وی در ادامه، خاطرنشان کرد: ملت شریف ایران بزرگ‌تر از این حرف‌ها هستند، ملت ما فهیم‌تر از این حرف‌ها هستند که بخواهند ابزار دست چنین رسانه‌هایی باشند.
هروی: مردم ما مثل همیشه متحد باقی می‌مانند
سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته نیز در گفت‌و‌گویی عنوان داشت: انتظار ما از جوانان عزیز کشورمان این است که حق خود را مطالبه کنند و خواسته‌هایشان را در آرامش مطرح کنند. به هر حال باید مراقب باشند و عاقلانه و کنترل شده خواسته‌های خود را بیان کنند، در غیر این صورت همه ما آسیب خواهیم دید، جوانان باید مراقب باشند و فریب برخی افراد، دشمنان و رسانه‌های معاند را نخورند.
وی در ادامه افزود: بنده به‌عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ کاراته از مردم عزیز و جوانان عزیز کشورمان حمایت می‌کنیم و از آنها می‌خواهم که به هیچ عنوان اجازه ندهند که دشمنان کشورمان که به هیچ عنوان دلسوز ایران و ایرانی نیستند از احساسات آنها به سود خودشان بهره ببرند و به اهداف شوم شان برسند.
سرمربی تیم ملی کاراته، خاطرنشان کرد: همه ما ایرانی هستیم و عاشق ایران عزیز، همه ما دوست داریم که پرچم سه رنگ کشورمان همیشه بالا باشد. ما سرباز وطن هستیم و برای سرافرازی ایران عزیز تلاش می‌کنیم. همه ما در یک کشتی نشسته ایم و اجازه نمی‌دهیم دشمنانی که چشم دیدن ایران قوی را ندارند، این کشتی مستحکم را غرق کنند. دشمنان دنبال تجزیه ایران هستند اما مردم ما مثل همیشه متحد باقی می‌مانند.
امیری: عده‌ای دنبال تجزیه و دودستگی در ایران هستند
وحید امیری ملی‌پوش فوتبال ایران نیز درباره اتفاقات اخیر واکنش نشان داد و در صفحه شخصی اش نوشت: «این که یک عده‌ای در مورد مسئله‌ای به این مهمی و مرگ یک انسان بی‌گناه آن هم دختری از دختران سرزمینمان سکوت می‌کنند، دلیلی بر بی‌اعتنایی نیست اما برای کسی مثل من که همیشه از دودستگی‌گریزان بوده سخت بود در مورد مرگ مظلومانه مهسا امینی بنویسم ولی در مورد آتش زدن قران توسط عده‌ای ننویسم. قرانی که کتاب مقدس میلیاردها انسان در کره زمین است.
امیری ادامه داد: زجر کشیدم وقتی احساسات پاک و معصوم کشورم را که اعتراضی به حق داشتند را به همراه سوءاستفاده عده‌ای دیگر در تخریب اموال عمومی و جسارت به پرچم اباعبدالله را دیدم.اینکه حمایت یکی مثل مریم رجوی و گروهکش که جنایاتشان بر هیچ کس پوشیده نیست را ببینم و نفهمم چیزی جز دودستگی و ویرانی برای ما درنظر ندارند و نفهمم که عده‌ای خواب تجزیه کشورم را دارند و می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.»
افروز: هدف دشمن ناامنی ایران است
سعید افروز قهرمان پارالمپیکی ورزش کشورمان نیز در مصاحبه‌ای یادآور شد: از اول انقلاب یک گروه خاصی بودند که می‌خواستند در ایران نا امنی و اغتشاش به وجود بیاورند که خوشبختانه هر بار هم شکست خورده‌اند. مردم باید بصیرت داشته باشند و وارد بازی این افراد و گروه‌ها نشوند، چرا که هدف آنها ناامنی و تجزیه ایران است. اگر ما خودمان اتحادمان را حفظ کنیم هیچ کس نمی‌تواند کاری انجام دهد. اگر کسی هم از این اغتشاشات و آشوب‌ها حمایت می‌کند، مشخص است که از کجا دستور می‌گیرد. مسلما با این‌گونه رفتارها چیزی عایدشان نخواهد شد و فقط باعث آسیب رساندن به کشور و مردم می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه احتمال دارد باز هم در آینده از این دست اتفاقات بیفتد، عنوان کرد: باید خودمان به یکدیگر کمک کنیم، چون بیگانگان و دشمنان داخلی و خارجی هیچ گاه دوست ندارند، اتحاد و همبستگی ما را ببیند. قطعا دشمنان به فکر مردم ایران نیستند و دنبال این هستند که کشور ما به جایی که می‌خواهد، نرسد.
متقیان: از اعتقادات و حجابم دفاع می‌کنم
هاشمیه متقیان مدال آور پارالمپیک کشورمان هم در این باره گفت: بعد از مسابقات مراکش که آمدم، دیدم آشوب و اغتشاشات در کشور به وجود آمده، اول ناراحت بودم اما چیزی بروز ندادم وقتی دیدم قرآن آتش زدند، عابر بانک، فرمانداری و اموال عمومی مردم را به آتش کشیدند، واکنش نشان دادم. این‌ اتفاقات دیگر اسمش اعتراض نیست و بلکه آشوب است. این آشوب بی‌فایده است و دودش به چشم کسانی می‌رود که به این مسائل دامن می‌زنند.
قهرمان پارالمپیک توکیو گفت: وظیفه خودم می‌دانم از اعتقادات و حجابی که دارم دفاع کنم. به قرآن قسم می‌خورم و به خدایی که می‌پرستم ایمان دارم. عده‌ای آشوبگر منتظر این هستند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و علیه جمهوری اسلامی آشوب درست کنند؛ اما در این راه ناکام خواهند ماند.