kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
امیر نصیرزاده خبر داد

خودکفایی نهاجا در شبیه‌سازی جنگنده‌های «میراژ» و «سوخو»

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: امروز نیروی هوایی در شبیه‌سازی هواپیماهایی که در اختیار دارد به مرحله خودکفایی رسیده است.


امیر سرتیپ «عزیز نصیر زاده» معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش در مراسم تجلیل از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش که در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر نیروی هوایی در ساخت و شبیه‌سازی هواپیماهای خود به مرحله خودکفایی رسیده است.
وی با بیان اینکه از فن‌آوری‌های روز جهت شبیه‌سازی هواپیماهای موجود در یگان‌های هوایی استفاده می‌کنیم، گفت : انواع هواپیماهای شبیه‌سازی شده نیروی هوایی اعم از سوخو 24، اف7 و میراژ دارای ویژن و موشن هستند.
وی افزود: جنگنده‌های اف4 و اف14 نیروی هوایی نیز بدست متخصصین نیروی هوایی ارتش بهینه‌سازی شده‌اند.
معاون هماهنگ‌کننده نهاجا با اشاره به اینکه عملیات بازآماد (اورهال) هواپیماهای نیروی هوایی بطور معمول هر 6 ماه یکبار انجام می‌پذیرد، ابراز داشت: تمامی مراحل آماده‌سازی و تعمیر جنگنده‌های شکاری در داخل و توسط متخصصین یگان هوایی خودمان صورت می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس وی در خصوص آماده سازی دو جنگنده اف14 و اف4 نیروی هوایی که اخیرا به ناوگان هوایی کشور اضافه شدند، خاطرنشان کرد : این دو هواپیما از آنجا که در دوران دفاع مقدس آسیب جدی دیده بودند و زمان طولانی جهت آماده‌سازیشان صرف شده بود، مورد توجه قرار گرفتند.