kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
نمایندگان مجلس مطرح کردند

ائتلاف واقعی علیه داعش با محوریت ایران است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان سیاسی با انتقاد از ائتلاف علیه داعش در پاریس تاکید کردند: ائتلاف واقعی برعلیه داعش باید با محوریت ایران شکل بگیرد و غربی‌ها نیز باید از گذشته خود درس گرفته و در این موضوع به واقعیت بپیوندند.


مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس به موضوع تشکیل ائتلاف دولت‌های غربی علیه داعش اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران یک نظام واقع‌گراست و عدم شرکت تهران در ائتلاف حاکی از این مطلب است.
وی با یادآوری حمایت‌های حداکثری غرب از تکفیری‌های سوریه اظهار کرد: علاوه بر حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی کشورهایی که امروز در قالب ائتلاف علیه داعش در پاریس جمع شده‌اند حمایت‌های مالی گسترده عربستان و دیگر کشورهای عربی را نیز از این گروهک شاهد بوده‌ایم که اتفاقاً این کشورها نیز در جمع ائتلاف‌کنندگان وجود دارند و همیشه نیز مخالف جنبش‌های اعتراضی بوده‌اند.
رحماندوست از تشکیل ائتلافی غیر رسمی به رهبری ایران علیه داعش سخن گفت و ادامه داد: زمانی که داعش به همه متحدان منطقه‌ای ایران مانند حزب‌الله لبنان، بشار اسد و دولت قانونی عراق هجمه می‌آورد مشخص می‌شود که از پیش ائتلافی علیه داعش با محوریت ایران شکل گرفته بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ زمانی که ایران به مردم غزه و حزب‌الله لبنان و بشار اسد کمک می‌کند به این معناست که ائتلاف ضد داعش را تشکیل داده است.
در ادامه احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، گفت: ائتلاف واقعی بر علیه داعش باید با محوریت ایران شکل بگیرد و غربی‌ها نیز باید از گذشته خود درس گرفته و در این موضوع به واقعیت بپیوندند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران باید در جهت مقابله با داعش از پتانسیل جنبش عدم تعهد نیز بهره گیرد و از قدرت نرم این جنبش استفاده کند تا جهانیان متوجه شوند که ایران و جبهه مقاومت در منطقه تنها نیستند و نیمی از کشورهای جهان از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در جهت مقابله با تروریست‌ها حمایت می‌کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مناسب است تا جمهوری اسلامی ایران برای جلب حمایت دیپلماتیک کشورها در مبارزه با داعش نشستی را در همین باره برگزار و از کشورهایی که آماده مقابله با این گروهک تروریستی هستند دعوت به عمل آورد.