kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲

کوتاه اقتصادی


* معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: با مساعدت مدیرعامل و مسئولان ارشد سازمان تامین اجتماعی، بودجه سفرهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران ترمیم شد و مبلغ آن حداقل به دو برابر افزایش پیدا کرد.منصور اعتصامی در نشست سالیانه اعضاء کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران شمیران با بیان این مطلب، اظهار داشت: خدمت به بازنشستگان از وظایف سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان پیگیر مطالبات آنان از راه‌های قانونی است.
* مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به مناسبت هفته دفاع مقدس در کنار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) گفت: حماسه دفاع مقدس آمیزه‌ای از شور، عشق، تبلور و اراده ناشی از ایمان ملت غیور اسلامی بود که با صبر، بردباری و مقاومت خود، دشمن را از خاک کشور بیرون راندند و همه نیروها اعم از ارتش، بسیج، سپاه، و عشایر با اتحاد و به برکت اسلام دست در دست هم دادند و علیه دشمن قسم خورده بعثی وارد عمل شدند.
ایراندخت عطاریان افزود: دشمن بعثی 8 سال استقلال و آزادی ما را به چالش کشاند اما با اثبات اقتدار نظام توسط رزمندگان سلحشور اسلام، استقلال کشور تضمین شد و همه آحاد ملت استقلال و آزادی ایران اسلامی را مرهون مجاهدت رزمندگان، بسیجیان و شهدای اسلام می‌دانند. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: همه کارشناسان مباحث استراتژیک و سیاسی در دوران دفاع مقدس اعتراف کردند که ایران با بهره‌گیری از تعالم و آمیزه‌های دینی توانست جوانان را برای دفاعی همه جانبه بسیج کند و بار دیگر ثابت نماید که عنصر دین و عشق به خدا می‌تواند جبهه‌ای مستحکم و نفوذ‌ناپذیر به وجود آورد که طی 8 سال در برابر تهاجم همه جانبه دشمن مقاومت کند.
* معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفا استان تهران با اشاره به این که در سال آبی 92-93 نسبت به سال آبی قبل 80 درصد ذخایر سدهای شرق تهران کاسته شد، گفت: حجم بارندگی‌ها در سال آبی 93-92 بالغ بر 177 میلی‌متر کاسته شد.
* وزیر نفت در حکمی مهدی عسلی را به سمت مدیرکل امور اوپک و مجامع انرژی منصوب کرد. در متن حکم بیژن زنگنه خطاب به مهدی عسلی آمده است: «باتوجه به تخصص و تجربیات علمی و بین‌المللی جنابعالی، به موجب این حکم با حفظ عضویت در هیئت علمی موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی به عنوان مدیرکل امور اوپک و مجامع انرژی منصوب می‌شوید.
* وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی و خدمات فنی و مهندسی در پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال 1392 رشد چهاردرصدی را نشان می‌دهد.
به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی صنعت و تجارت، طی پنج ماهه اول امسال صادرات کالاهای غیرنفتی و خدمات فنی و مهندسی به ارزش 14 میلیارد و 360 میلیون دلار بود.
* قائم‌مقام مدیرعامل بورس کالای ایران، تخصیص منابع و کشف بهینه قیمت را از مهمترین دستاوردهای مصوبه اخیر دولت در خصوص قیمت‌گذاری کالاها در بورس کالا دانست و گفت: با ساز و کار جدید، دولت امکان یافته بازارها را به دقت رصد و برای تنظیم و مدیریت قیمت‌ها به نحو مقتضی عمل کند. محمدمهدی امینی افزود: با این مصوبه، هرگونه کالایی که در بورس‌های کالایی خرید و فروش شوند از برگزاری مناقصه و مزایده و تشریفات آن معاف هستند که این خود با توجه به حجم بزرگی که دولت در اقتصاد دارد، منجر به کاهش هزینه‌های مبادلاتی خواهد شد.به گفته وی، با توجه به ماده 18 قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی، کالاهایی که در بورس پذیرفته شود از نظام قیمت‌گذاری خارج و کشف قیمت آن بر اساس عرضه و تقاضا انجام می‌شود.