kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸

خواندنی از ورزش ایران

 

*مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی کشور، جام یادگار امام(ره)روز چهارشنبه 30 شهریور ماه برگزار خواهد شد. حمید یاری رئیس‌ سازمان لیگ کشتی با تأکید بر اینکه قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی در زمان مقرر برگزار می‌شود، اظهار داشت: برنامه فنی تیم‌های ملی کشتی بسیار فشرده است و لیگ کشتی می‌بایست طبق زمان‌بندی اعلام شده از اوایل مهر ماه آغاز و در آذر ماه پایان یابد.رئیس‌سازمان لیگ کشتی افزود: در روزهای گذشته، کشتی‌گیران چند تیم قراردادهای خود را به امضا رسانده‌اند و ما شرایط چند تیم دیگر را برای حضور در لیگ برتر بررسی کرده‌ایم.یاری تصریح کرد: با توجه به آیین‌نامه لیگ، به احتمال زیاد این رقابت‌ها با حضور هشت تیم در کشتی آزاد و 10 تیم در کشتی فرنگی و در دو گروه برگزار خواهد شد و علی‌رغم اینکه تعداد تیم‌های متقاضی بیشتر است، معیارهایی را برای کیفی کردن لیگ در نظر گرفته‌ایم.
*بنا به اعلام مدیر تیم‌های ملی تیروکمان، قرارداد سرمربی کره‌ای تیم‌های ریکرو و کامپوند از اول مهرماه رسمیت پیدا می‌کند و در آغاز به کار هم او نظارت بر مسابقات انتخابی را بر عهده خواهد داشت.امید نجاری با یادآوری اینکه «هونگ سونگ هو» از این پس هدایت تیم‌های ملی تیروکمان را بر عهده‌ دارد در مورد آغاز به کار او توضیح داد و گفت: این مربی در تهران به سر می‌برد اما طبق قرارداد منعقد شده از اول مهرماه به صورت رسمی فعالیت در تیروکمان ایران را آغاز می‌کند. وی با بیان اینکه رقابت‌های انتخابی اولین برنامه‌ای است که «هونگ سونگ هو» به عنوان سرمربی تیم ملی تیروکمان در آن حضور خواهد داشت، خاطرنشان کرد: قرار است رقابت‌های انتخابی تیم ملی ریکرو طی روزهای ۷ و ۸ مهرماه برگزار شود. ۱۴ و ۱۵ مهرماه هم رقابت‌های انتخابی تیم ملی کامپوند را داریم و یک هفته پس از آن هم رقابت‌های انتخابی در رده سنی جوانان برگزار می‌شود. این مسابقات با نظارت سرمربی کره‌ای تیم ملی برگزار می‌شود تا بر اساس نتایج به دست آمده و با لحاظ کردن نظر وی، ترکیب تیم‌ها مشخص شود. مدیر تیم‌های ملی تیروکمان تصریح کرد: بعد از برگزاری رقابت‌های انتخابی و مشخص شدن ترکیب اردونشینان، اردوهای آماده‌‌سازی زیر نظر سرمربی کره‌ای آغاز می‌شود.
*سی و پنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران- آذربایجان به عنوان قدیمی‌ترین تور این رشته بعد از دو سال وقفه قرار است مهرماه سال جاری برگزار شود.کمیته برگزاری این رویداد اسامی نهایی تیم‌های حاضر در این رویداد را رسماً اعلام کرد. در مجموع ۱۳ تیم داخلی و خارجی در این مسابقات شرکت خواهند کرد.تیم‌های ترنگانو مالزی، پروتاچ آفریقای جنوبی، آلماتی قزاقستان، بایک‌آید آلمان، روجای‌اندونزی، سیدی‌آلی مراکش، تی‌سی‌سی تایلند، وینو اِسکو قزاقستان، تارتلتو ایزورکس بلژیک و تیم ملی عراق ۱۰ تیم خارجی و تیم ملی ایران، دانشگاه آزاد تبریز و آرویج شرق تیم‌های داخلی حاضر در تور هستند.سی‌ و پنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران- آذربایجان از هفتم الی یازدهم مهر ماه سال جاری به میزبانی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل برگزار می‌شود.