kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۸۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
در حاشیه بازی‌های آسیایی سجادی با رئیس شورای المپیک آسیا به گفت‌و گو پرداخت

رایزنی‌های تازه برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا

در شرایطی که فوتبال ایران ضعیف ترین نتایج تاریخ خود را در بازی‌های آسیایی بدست آورد، تلاش‌های مقامات وزارت ورزش و جوانان برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا در اینچئون ادامه دارد.

سرویس ورزشی-

در پنجمین روز بازی‌های آسیایی نصرالله سجادی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان با رئیس شورای المپیک آسیا دیدار داشت و برای حمایت از میزبانی ایران برای جام ملت‌های آسیا به رایزنی پرداخت.
در این نشست شیخ‌احمد گفت: مردم ایران به فوتبال بسیار علاقه‌مند هستند و به نظرم کشور شما این توانایی را دارد که بتواند میزبان جام ملت‌های آسیا در سال 2019 باشد. امیدوارم که این اتفاق خوب برای فوتبال ایران رخ دهد.در این نشست سجادی نیز با تشکر از توجه و حمایت رئیس شورای المپیک آسیا گزارشی از وضعیت کاروان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون ارائه کرد.
همچنین در این دیدار که یک ساعت به طول انجامید، سجادی از شیخ‌احمد به عنوان رئیس انجمن کمیته‌های ملی المپیک جهان خواست که از برنامه‌های ایران در این حوزه حمایت کند. سجادی نزدیک به 20 سال است که سابقه همکاری با شورای المپیک آسیا و آشنایی با شیخ احمد را دارد.
دیدار معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با رئیس شورای المپیک آسیا در شرایطی است که پیش از این نیز علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص احتمال میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا گفته بود ایران و امارات شانس بیشتری نسبت به دیگران دارند و ما هم تاکنون اسناد و مدارک مورد نیاز را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرده‌ایم. معتقدم از سایر کشور‌‌ها جلوتر هستیم اما نگران لابی‌هایی هستم که ممکن است در سطح بالا میان کشور‌‌ها صورت بگیرد.
کفاشیان همچنین یادآور شده بود: البته تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است و من معتقدم ایران می‌تواند میزبانی را به دست آورد. ما اسناد و مدارکی را تهیه و چاپ کرده‌ایم که توانمندی ایران برای میزبانی جام ملت‌‌‌ها را نشان می‌دهد و این اسناد و مدارک را نه تنها برای AFC بلکه برای همه کشورهای عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال خواهیم کرد تا در جریان آمادگی کشورمان قرار بگیرند.
در صورت اعطای میزبانی به ایران، شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و کرمان گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای میزبانی جام ملت‌‌‌ها هستند.
ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ فوتبال
تمام این تلاش‌ها برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا در شرایطی است که تیم فوتبال زیر 23 سال ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی ضعیف‌ترین نتایج تاریخ خود را کسب کرد و در گروهی که تیم‌های ویتنام و قرقیزستان حضور داشتند، سوم شد و از راهیابی به مرحله بعدی مسابقات بازماند