kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

یمن غرق در نور و شادی مردم پیروزی خود را جشن گرفتند

مردم سراسر یمن به ویژه شهر صنعا، پیروزی جنبش و انقلاب مردمی مسالمت‌آمیز خویش را با نورافشانی جشن گرفتند.


هفته‌ها تحصن و تظاهرات انقلابیون یمن که با امضای توافقنامه صلح همراه شد باعث شور و نشاط خاصی در سراسر این کشور شده است. مردم این کشور حالا «امیدی» به نام «تغییر» پیش روی خود دارند. تغییری که سال‌ها است مردمان این سرزمین در انتظار آن هستند و سال‌ها دیکتاتوری علی عبدالله صالح آن را به عقب انداخت. الحوثی‌ها حتی برای این هدف شش بار علیه دولت قیام کردند و شهدای زیادی را تقدیم آرمان‌های خود کردند.
اکنون همه آن فداکاری‌ها به بار نشست و انقلابیون با استقامت خود دولت را مجبور به «کوتاه آمدن» کردند. پیش از امضای توافقنامه صلح بین الحوثی‌ها و دولت یمن مردم در سراسر این کشور جشن گرفتند و پایکوبی کردند و پیروزی انقلاب خود را به جهانیان اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، به همت کمیته‌ سازماندهی انقلاب مردمی یمن، دوشنبه شب انقلابیون بیش از یک ساعت مراسم نورافشانی و جشن برگزار کردند.
همچنین سایت مشرق گزارش داد در این مراسم انقلابیون تصاویر امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی ایران را با خود به همراه داشتند و در مقابل دوربین‌ها نشان می‌دادند.همچنین عبدالملک الحوثی دیروز عصر طی یک سخنرانی پیروزی انقلاب را به مردم این کشور تبریک گفت.
به گزارش خبرگزاری فارس، رهبر جنبش انصارالله یمن در جمع هزاران یمنی که برای برگزاری جشن پیروزی «انقلاب» این کشور آمده بودند، ضمن تبریک به مردم به مناسبت پیروزی «انقلاب مردمی» اعلام کرد که این پیروزی متعلق به همه یمنی ها است...انقلابیون در یمن مانند بعضی کشورها از طرف های خارجی پول دریافت نکردند، بلکه این انقلاب نتیجه تلاش ملت یمن بود...ارتش ملی بودن خود را اثبات کرد؛ زمانی که دست کشورهای خارجی علیه مردم را رد کرد...ما به ارتش یمن که حاضر نشد ابزاری برای سرکوب انقلابیون باشد و در جنایت علیه مردم شرکت کند، تبریک می گوییم...چالش امنیتی برای ملت یمن گروه القاعده است. هزاران یمنی که در مراسم سخنرانی عبدالملک الحوثی شرکت داشتند پس از پایان این سخنرانی با سردادن شعار الله اکبر سخنان وی را تایید کردند.
همچنین جنبش انصارالله دیروز در مورد ادامه تظاهرات و تحصن در صنعا اعلام کرد که انقلابیون تا تشکیل دولت جدید براساس توافقنامه امضا شده با رئيس‌جمهور یمن و تحقق همه خواسته‌های ملت در صحنه می‌مانند. در همین ارتباط خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که شهر صنعا پایتخت یمن در کنترل کامل جنبش انصارالله در آمده است.
علی البخیتی از رهبران انصارالله در واکنش به این اخبار اعلام کرد که حضور مسلحانه نیروهای انصارالله در خیابان‌های صنعا با هدف حفظ امنیت و دفاع از تاسیسات دولتی پس از شکاف به وجود آمده در سرویس‌های امنیتی کشور است.
وی تاکید کرد که این حضور مسلحانه در سایه شرایط به وجود آمده ضروری اما موقت است.
اما در مقابل پیروزی بزرگ انقلابیون یمنی، یک گروه تروریستی وابسته به القاعده، انفجاری تروریستی در صعده را ترتیب داد که طی آن 50 تن از الحوثی‌ها شهید شدند. گروه انصارالله اکنون در تمام صنعا ایست‌ بازرسی‌هایی برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی مستقر کرده و منتظر بازگشت ثبات به این شهر هستند تا تامین امنیت و اداره امور را به پلیس واگذار کنند.