kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
در واکنش به ترور 2 عضو مقاومت

نمایندگان فلسطین مذاکرات آتش‌بس را ترک کردند

هیئت فلسطینی شرکت‌کننده مذاکرات آتش‌بس در اعتراض به ترور دو عضو مقاومت از سوی رژیم صهیونیستی از این مذاکرات کناره‌گیری کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری فلسطین‌الیوم، هیئت فلسطینی که برای ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس به قاهره رفته بود، در اعتراض به ترور «مروان القواسمی» و «عمار ابوعشیه» دو عضو مقاومت در الخلیل واقع در کرانه باختری، از مذاکرات کناره‌گیری کرد.
ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای امنیتی شاباک طی عملیات مشترک به بهانه دستگیری دو عضو مقاومت در شهر الخلیل به منازل آنان یورش بردند و پس از درگیری آنان را به شهادت رساندند.
روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی مدعی شد که این افراد از مظنونان ربودن و کشتن سه اسرائیلی مفقود شده بودند! در پی ترور این دو عضو مقاومت، مقامات صهیونیستی ترور این دو نفر را تبریک گفتند و تاکید کردند که جنگ علیه مقاومت باید ادامه یابد.رژیم صهیونیستی از زمان اعلام ربایش و قتل این سه صهیونیست عملیات گسترده‌ای را تحت عنوان «بازگشت برادران» در کرانه باختری و به شکل تفتیش خانه‌ها آغاز کرده و به همین بهانه صدها نفر را نیز بازداشت کرده است.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اما در واکنش به ترور این دو عضو مقاومت، گفت: اگر هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی نبود این عملیات اجرایی نمی‌شد.جنبش حماس از تمام ساکنان کرانه باختری خواست به ترور این دو عضو مقاومت واکنش نشان دهند و خشم خود را ابراز نمایند.
«صلاح‌البردویل» از رهبران حماس نیز تاکید کرده، اینگونه حوادث بر قدرت ملت‌ها می‌افزاید و اراده آنها را برای نابودی دشمنان تقویت می‌کند.وی افزود، تمام نیروهای سرکوبگر نخواهند توانست این ملت زنده را از انقلاب بازدارند و اراده ملت از هر سلاحی محکم‌تر است.
تظاهرات
در سرزمین‌های اشغالی
صدها نفر از شهرک‌نشینان اسرائیلی با تجمع در مقابل خانه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس خواستار از سرگیری گفت‌وگوها با فلسطینی‌ها شدند.
تظاهرکنندگان اظهار داشتند تنها در سایه صلح با فلسطینی‌ها امنیت آنان تامین می‌شود و می‌توانند با آرامش زندگی کنند.طی روزهای اخیر تظاهرات متعددی در تل‌آویو و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به سیاست‌های نتانیاهو صورت گرفته است.
تظاهرکنندگان خواستار تامین امنیت خود هستند و از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر راه اندازی جنگ‌ها انتقاد می‌کنند.
در همین رابطه سامی ابوزهری سخنگوی حماس اعلام کرد که تظاهرات صدها اسرائیلی در مقابل منزل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشانه آن است که خود اسرائیلی‌ها نیز معتقد به فریبکاری نتانیاهو برای پایان محاصره غزه هستند.
وی افزود، تنها با پایان محاصره غزه آرامش به شهرک‌های اسرائیلی بازمی‌گردد.
در همین حال خبر می‌رسد، منابع امنیتی مصر اظهار داشتند گروه‌های فتح و حماس مذاکرات آشتی میان خود را در قاهره آغاز کرده‌اند.
این مذاکرات پشت درهای بسته و در محل مقر سازمان اطلاعات مصر در شهر قاهره آغاز شده است و معلوم نیست چند روز طول بکشد.
از زمان پایان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اختلافات میان گروه‌های فتح و حماس افزایش یافته و توافقات صورت گرفته میان این دو گروه فلسطینی با شک و تردیدهایی همراه شده است. مهمترین مشکل فی‌مابین فتح و حماس، همراهی تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس با برخی از سیاست‌های رژیم صهیونیستی است که مقاومت فلسطین همواره به آنها اعتراض کرده‌اند.