kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۵۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

کوتاه از شهرستان ها


نمایشگاه ویژه کودکان سرطانی
تبریز- خبرنگارکیهان: ششمین نمایشگاه صنایع دستی ویژه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، در عمارت تاریخی شهرداری تبریز، برگزار شد.
در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان کشور به نمایش گذاشته شد که عواید حاصل از فروش، جهت حمایت از کودکان سرطانی، صرف خواهدشد.
نیاز کتابخانه رشت به اعتبار
رشت- خبرنگارکیهان: تکمیل کتابخانه مرکزی شهر رشت 90 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت عنوان کرد: یکی از مشکلات طرح کتابخانه مرکزی شهر رشت این است که اعتبارات آن استانی تعریف شده و ملی دیده نشده که باید از حالت استانی خارج شود.
علی‌اصغر کاراندیش اضافه کرد: این کتابخانه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود و دولت این طرح را برای استفاده مردم به پایان می‌رساند.
وی در بخشی دیگر از سخنانش به پیشرفت فیزیکی 50درصدی 83 طرح فرهنگی در کشور اشاره کرد و افزود: 118 طرح مجتمع فرهنگی هنری نیمه تمام با زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور موجود است.
43 هزار کلاس اولی
ساری- خبرنگارکیهان: مدیرکل آموزش ‌و پرورش مازندران، خاطرنشان ساخت: 480 هزار دانش‌آموز و 17 هزار سوادآموز در مدارس مازندران، سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.
سیدعلی قائمی در ادامه گفت: در سال جدید تحصیلی بیش از 43 هزار کلاس اولی به سیستم آموزشی مازندران وارد می شوند.
وی از بهره‌برداری بیش از 33 واحد آموزشی در سال جدید تحصیلی خبر داد و تصریح کرد: مازندران ازنظر آموزش، رتبه دوم کشور را در اختیار دارد و رتبه دوم میانگین کشور را از لحاظ پوشش تحصیلی نیز به خود اختصاص داده است.
رتبه نخست در تلفات جاده‌ای
سمنان- خبرنگارکیهان: سمنان رتبه اول کشور را در کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی در سه ماهه نخست امسال از آن خود کرد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: در مجموع حوادث درون و برون شهری نیز 32 نفر کاهش تلفات در استان سمنان وجود داشته که کاهش 34/8 درصدی را نشان می‌دهد. سرتیپ حسین اشتری در پایان ابراز امیدواری کرد این روند در دیگر فصول سال نیز ادامه یابد.
بهره‌برداری از پروژه‌های آموزشی
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از تحویل 16 پروژه آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش این استان خبر داد.
ابوالفضل دربانی در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه‌ها با هزینه 88میلیارد و 500 میلیون ریال ایجاد شده است.
وی گفت: چهار پروژه در شهرستان سمنان، سه پروژه در شهرستان گرمسار، دو پروژه در شهرستانهای دامغان و شاهرود و در شهرهای بسطام، سرخه، میامی، شمیرزاد و آرادان هرکدام یک پروژه اجرا و آماده بهره‌برداری در سال تحصیلی جدید است.
دربانی افزود: برای تجهیز مدارس مسکن مهر نیز یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
افزایش تولید مرغ
رشت- خبرنگارکیهان: معاون دامی جهاد کشاورزی گیلان از افزایش 6 درصدی تولید مرغ در استان خبر داد.
ایرج بنیادی اظهار کرد: 51 هزار تن مرغ از ابتدای سال‌جاری در مرغداری‌های گیلان تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: مرغداران گیلانی با این میزان مرغ تولید شده 234 میلیارد و 600میلیون تومان درآمد کسب کردند.
تولید جوجه یک روزه
شرق گلستان- خبرنگار کیهان: نخستین مرکز تولید جوجه یک روزه با ظرفیت 30 هزار قطعه در شهرستان کلاله به بهره‌برداری رسید که با راه‌اندازی این واحد زمینه اشتغال مستقیم برای 24 نفر فراهم شد.
علی علیزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله ضمن اعلام خبر فوق افزود: دراین واحد تولیدی سالانه 10 میلیون و 965هزار عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار تولید می‌شود که بخش قابل توجه‌ای از نیاز مرغداری‌های شهرستان کلاله در تامین جوجه یک روزه را برطرف می‌کند. این درحالیست که صاحبان مرغداری‌ها در کلاله پیش از بهره‌برداری این مرکز جوجه یک روزه خود را از شهرستان‌های دیگر تامین می‌کردند.
وی گفت: این مرکز تولید جوجه یک روزه با هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیارد ریال بهره‌برداری شد.
نگارش کتاب‌های سوادآموزی
بابل- خبرنگار کیهان: داوود تقی‌نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در مازندران از طریق سوادآموزی 102 نفر دیپلم، فوق دیپلم و دکتری تربیت شدند که 25 نفر در کسوت فرهنگی، 35 نفر شاغل در موسسات و یک نفر عضو هیئت علمی هستند. وی خاطر نشان کرد: مازندران در حوزه معاونت سوادآموزی موفق به نگارش سه کتاب فارسی، ریاضی و قرآن برای کل بانوان کشور شده است.
کسب 14 مقام
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بابل کسب 14 مقام جهانی، آسیایی و کشوری را از جمله موفقیت‌های دانش‌آموزان این شهرستان در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی برشمرد.
همت احمدی از برگزاری نخستین المپیاد قرآنی کشور در بابل خبرداد و خاطر نشان کرد: یک پارچه سازی لباس فرم مدرسه در سال جاری، ساماندهی و قانونمند کردن سرویس مدارس بابل، تعمیر و تجهیز 20 مدارس شهرستان در طرح هجرت، رنگ‌آمیزی بیش از 100 مدرسه، بهسازی، تعمیر و تامین تجهیزات مدارس، جذب سه میلیارد ریال برای بازسازی و بهسازی مدارس شهرستان بابل توسط بنیاد خیریه مرحوم نوشیروانی و جلب مشارکت خانواده مرحوم علی جانپور در اختصاص یک میلیارد ریال دیه فرزند خود برای بازسازی مدارس شهرستان بابل از جمله اقدامات صورت گرفته آموزش و پرورش بابل است.
شناسنامه‌دار شدن مساجد
کاشان- خبرنگار کیهان: رئيس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از اجرای طرح سرشماری و شناسنامه‌دار شدن مساجد این استان خبر داد.
حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، در همایش تکریم خادمان و فعالان قرآنی طرح ملی تلاوت نور در شهرستان کاشان اظهار داشت: طرح سرشماری و شناسنامه‌دار شدن مساجد استان اصفهان مصوبه هیئت نظارت این استان است که با مسئولیت اداره اوقاف و امور خیریه طی مدت سه ماه انجام می‌شود.
جذب حامی کمیته امداد
بوشهر- خبرنگار کیهان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر از جذب 854 حامی جدید در این نهاد از ابتدای تیرماه تاکنون خبرداد.
فرید محبی افزود: از ابتدای تیرماه تاکنون 854 حامی جدید برای حمایت از 1089 یتیم جذب شدند و تعهد این افراد جمعا در ماه بالغ بر بیش از 326 میلیون ریال است.