kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۸۴۲۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲

خشم آرژانتینی‌ها از اتهام فساد به معاون ضدآمریکایی رئیس‌جمهور

 

در درگیری پلیس آرژانتین با طرفداران «کریستینا فرناندز دوکرچنر» معاون ضدآمریکایی رئیس‌جمهور این کشور که متهم به فساد اقتصادی شده است، دست‌کم 14 پلیس زخمی شدند.
دادستان آرژانتین هفته گذشته برای «فرناندز» رئیس‌جمهور سابق و معاون رئیس‌جمهور کنونی به اتهام فساد مالی، درخواست 12 سال حبس کرد. همین مسئله موجب خشم طرفداران وی شد. روز شنبه بر اساس گزارش سی ان ان در شهر «بوینس آیرس» پایتخت آرژانتین طرفدران فرناندز به خیابان‌ها ریختند. در درگیری‌ها بین دو طرف دست کم 14 پلیس زخمی شدند. معترضان با پرتاب سنگ و یورش به سمت فنس‌ها و حفاظ‌های قرار داده شده در نزدیکی محل اقامت معاون رئیس‌جمهور، با نیروهای پلیس درگیر شدند. بر اساس تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از طریق شبکه‌های مجازی، ماموران پلیس از گاز اشک‌آور، باتوم و کامیون‌ها برای سرکوب معترضان استفاده کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از یک روز پر آشوب که در جریان آن هزاران تن در دفاع از «کریستینا فرناندز کرچنر»، به خیابان‌ها آمدند وی از طرفدارانش خواست که به خانه‌های خود بازگردند: «در دموکراسی، حق آزادی بیان، یک حق اساسی است. ضمن تشکر، از شما می‌خواهم تا به خانه‌های خود بازگردید و استراحت کنید. امروز، روز طولانی بود.» رئیس‌جمهوری آرژانتین نیز با «غیر قابل توجیه» خواندن پیگرد قضایی علیه کریستینا، نامه‌ای را منتشر کرد که رؤسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و مکزیک با امضای آن بر حمایت خود از معاون ریاست جمهوری این کشور تاکید کردند.