kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۸۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
پاکستان

شمار جان‌باختگان سیل از ۸۰۰ نفرگذشت

 
 
 
 
تداوم بارندگی‌های بی‌سابقه و حوادث طبیعی ناشی از سیل ویرانگر از ماه گذشته در مناطق مختلف پاکستان تاکنون جان بیش از ۸۰۰ نفر را گرفته و صدها هزار نفر نیز بی‌خانمان شدند.
به گزارش خبرگزاری ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، بخش‌های مختلف ایالات بلوچستان در جنوب غرب و سِند در جنوب پاکستان در پی بارندگی‌ها، سیل و رانش زمین به شدت آسیب دیده و هزاران واحد مسکونی و مناطق روستانشین تخریب شد. منابع خبری اعلام کردند: شمار قربانیان سیل در پاکستان که از ماه گذشته میلادی آغاز شد، هم اکنون به ۸۳۰ نفر رسیده و این فاجعه دولت پاکستان را محبور به درخواست کمک از مجامع بین‌المللی کرده است.
گزارش‌ها از کمک مالی اتحاد اروپا به اداره مدیریت بحران ملی پاکستان حکایت دارد و همزمان دولت پاکستان نیز قرار است برنامه‌ای برای جمع‌آوری کمک به سیل زدگان در داخل کشور و همچنین ارتباط با نهادهای بین‌المللی برای دریافت کمک‌های مالی و لجستیکی برگزار نماید.
وزیر امور تغییرات آب و هوای پاکستان نسبت به تشدید فجایع مرتبط با سیل هشدار داد و گفت: پاکستان تا روزهای آینده شاهد سیل بیشتر و احتمال آواره شدن هزاران نفر دیگر خواهد بود. دولت پاکستان برای رسیدگی به بحران سیل و آسیب دیدگان ناشی از حوادث طبیعی در مناطق مختلف از جمله ایالت بلوچستان از جامعه جهانی درخواست کمک می‌کند.
تشدید اوضاع ایالت بلوچستان درپی تداوم سیل باعث لغو تور اروپایی وزیر امور خارجه پاکستان شد. بلاول بوتو زرداری قرار بود از دوشنبه گذشته به آلمان، سوئد، نروژ و دانمارک سفر کند که به دلیل حوادث سیل در ایالات سند و بلوچستان مجبور به لغو این سفرهای خارجی شد.