وزیر کشور از امضای تفاهمنامه امنیتی بین ایران و ازبکستان خبر داد
وزیر کشور با اشاره به حضورش در نشست وزیران کشورهای عضو پیمان شانگهای، گفت: تفاهمنامه امنیتی در حاشیه این نشست بین ایران و ازبکستان به امضا رسید.
احمد وحیدی در گفتوگو با ایرنا، درباره سفر خود به ازبکستان برای شرکت در نشست وزیران کشورهای عضو پیمان شانگهای، گفت: شانگهای سازمان مهمی است که ایران به عنوان ناظر در این سازمان حضور دارد اما اکنون مراحل عضویت ایران در سازمان شانگهای در حال طی شدن است.
وی ادامه داد: از آنجا که با عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای موافقت شده، لازم است جمهوری اسلامی ایران در این جلسات حضور فعال داشته باشد.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: این نشست، چهارمین نشست وزرای کشورهای عضو شانگهای بود که برگزار شد و از ایران هم برای حضور در این نشست دعوت شده بود.
وی تصریح کرد: به عنوان نماینده ایران در این نشست آمادگی و ظرفیتهای خود در کمک هر چه بیشتر به سازمان شانگهای را اعلام کردم، در کنار این نشست، ملاقاتهای دوجانبه با وزرای کشورهای عضو هم برگزار شد که مهم بود.
وحیدی همچنین از امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و ازبکستان در حاشیه این نشست خبر داد و تأکید کرد: امضای این تفاهمنامه میتواند روابط ما را بیش از پیش گستردهتر، همهجانبهتر و قویتر کند.