kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
منابع یمنی خبر دادند

گسیل نیروها و تجهیزات آمریکایی به یمن و نقض گسترده آتش‌بس در 24 ساعت گذشته

 
 
 
گزارش‌هاي ميداني نشان مي دهد كه واشنگتن با سوءاستفاده از شرايط جنگي يمن در حال گسيل نيرو و تجهيزات به بخش‌هايي از اين كشور جنگ زده است. 
«علی القحوم»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن  با تائيد اعزام نيروهاي آمريكايي به مناطقي از يمن به الميادين گفته: «نیروها، تجهیزات و رزم ناوهای آمریکایی در بسیاری از مناطق یمن از جمله سقطری مستقر شده‌اند. ما نمی‌توانیم، حضور نیروهای خارجی، پروژه‌های تجزیه و اشغالگری و قیمومت خارجی بر سرزمین خود را بپذیریم.»
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها علنا از حمایت از آتش‌بس دم می‌زنند، ولی رفتار خصمانه از خود نشان می‌دهند، تصریح کرد: «آنان برای تنش علیه ملت یمن آماده می‌شوند. ما از خطر این جنگ آگاه هستیم، و بدون اخراج همه استعمارگران و بازپس‌گیری منابع خود، هیچ صلحی در کار نخواهد بود.»
اظهارات اين مقام يمني همزمان با آن صورت گرفته كه یک هیئت آمریکایی در پوشش «تیم امور عمرانی» وارد منطقه «بروم» در «حضرموت» یمن شد و با برخی دیدار کرد، اما بسياري سفر هیئت آمریکایی به شهر ساحلی بروم تحت عنوان تیم امور عمرانی را در واقع بدليل جاه‌طلبی‌ واشنگتن برای ایجاد پایگاه نظامی و تسلط بر سواحل و اماکن راهبردی یمن عنوان كرده‌اند.
همزمان با تحركات آمريكا در يمن، نقض آتش بس از سوي ائتلاف سعودي نيز ادامه دارد و براساس آخرين گزارش‌ها، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۳ مورد نقض آتش بس در یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی رخ داده است. اين نقض مكرر و روزانه آتش بس از سوي ائتلاف سعودي نشان مي دهد كه رياض در حال سوءاستفاده از شرايط آتش بس و پيشبرد اهداف نظامي و غيرانساني خود عليه مردم يمن است.