kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
راجر واترز، آهنگساز انگلیسی:

جان مردم اوکراین برای آمریکا ارزش ندارد جو بایدن جنایتکار جنگی است!(اخبار ادبی و هنری)

خواننده و آهنگساز معروف انگلیسی در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا گفت: انسانیت شما را درک می‌کنم، اما انسانیت یمنی‌ها، فلسطینی‌ها، اوکراینی‌ها، روس‌ها و چینی‌ها را هم درک می‌کنم. آفرین بر کلمبیایی‌ها که رئیس‌جمهوری را برگزیدند که در جیب بازرگانان آمریکایی نیست.
 
 
 
 
«راجر واترز»، بنیانگذار گروه موسیقی پینک فلوید در کنسرت اخیرش تصویری از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را به‌عنوان یک جنایتکار جنگی نمایش داد. به همین بهانه، «مایکل اسمرکونیش» مجری و گزارشگر شبکه سی‌ان‌ان آمریکا با واترز به گفت‌وگو پرداخت و دلیل جنایتکار دانستن بایدن توسط وی را پرسید که واترز گفت: بایدن از روز اول به آتش جنگ اوکراین دامن زد، این جنایت بزرگی است. چرا آمریکا، زلنسکی را تشویق به مذاکره نکرد؟ 
درحالی که مجری برنامه سعی داشت تا القا کند که این هنرمند، ماجرا را وارونه جلوه می‌دهد و طرفی که هدف تهاجم قرار گرفته را عامل جنگ معرفی کند، راجر واترز تصریح کرد: این جنگ اصولا نتیجه کنش‌ها و واکنش‌های ناتو است که تا مرزهای روسیه پیشروی کرده، با اینکه به گورباچف قول داده بودند که این کار را نکنند. و شما (آمریکایی‌ها و متحدانش) موافقت کردید و گفتید حتما! 
وی سپس به سخنرانی‌های جان مرشایمر (نظریه‌پرداز سیاسی آمریکا) اشاره کرد و گفت: او از خطر مهیب عدم وفای به عهد آمریکا از سال 1980 سخن می‌گوید. 
واترز در ادامه توضیح داد: چرا آمریکا حالا به‌دنبال صلح نیست؟ اوکراینی‌ها برای آمریکا ارزشی ندارند! چرا آمریکایی‌ها این جنگ را طولانی می‌کنند با اینکه می‌تواند همین فردا به پایان برسد؟ اگر جو بایدن روی پاهایش راست بایستد و بگوید بیایید جنگ را متوقف کنیم، همه‌چیز به پایان می‌رسد. وقتی آمریکا در سال 2014 در اوکراین کودتا به راه ‌انداخت و دولت قانونی برگزیده مردم آن کشور را بیرون کرد، روس‌ها کاملا موضع خود را در این‌باره روشن کردند. زلنسکی این‌گونه نبود، پشتیبان گفت‌وگو با روسیه بود و با همین وضع هم با 73 درصد آراء در انتخابات اوکراین پیروز شد. اما در گوش وی خواندند و نظر وی را درباره صلح با روس‌ها تغییر دادند...
وی تأکید کرد: اگر چینی‌ها جنگ‌افزارهای هسته‌ای خود را در مکزیک و کانادا مستقر می‌کردند، آمریکا چه کار می‌کرد؟
اسمرکونیش مجری برنامه در واکنش به این سخن به ماجرای محاصره تایوان توسط چین اشاره کرد که راجر واترز پاسخ داد: آنها تایوان را محاصره نمی‌کنند، تایوان بخشی از خاک چین است و این مسئله از سوی کل جامعه بین‌الملل از سال 1948 پذیرفته شده است. اگر نمی‌دانید به ‌اندازه کافی مطالعه نمی‌کنید!
در ادامه مجری برنامه گفت که چین در صدر فهرست ناقضان حقوق بشر است که واترز در واکنش گفت: در صدر فهرست ناقضان حقوق بشر، کشور تو (آمریکا) قرار دارد! آیا چینی‌ها بودند که سال 2003 به عراق تجاوز کردند و بیش از یک میلیون نفر را به خاک و خون کشیدند؟ 
راجر واترز در پایان این گفت‌وگو به اسمرکونیش مجری سی‌ان‌ان توصیه کرد: از اینجا که رفتی بنشین و کمی مطالعه کن. البته منابع درست را مطالعه کن!