kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
مدیرکل دفتر امور مشترکان توانیر:

۴۰ درصد مشترکان برق مشمول پاداش کم‌مصرفی شدند

 
 
 
 
مدیرکل فروش و خدمات مشترکان توانیر با اشاره به طرح پاداش ۵ برابر تعرفه برای مشترکان کم‌مصرف برق گفت: با توجه ‌به آمارها حدود ۴۰ درصد از مشترکان مشمول پاداش شدند.
به گزارش وزارت نیرو، عبدالامیر یاقوتی اظهار داشت: عملکرد صنعت برق در سال جاری برای مدیریت بار شبکه بسیار بهتر از سال‌های قبل بود و با توجه به تجربه سال گذشته تلاش شد پیش از پیک مصرف و در اردیبهشت‌ماه، تمامی ظرفیت‌های موجود برای تأمین برق تابستان مهیا شود. مدیرکل فروش و خدمات مشترکان توانیر افزود: با وجود رشد تقاضای مصرف برق خانگی، مصرف برق کشور در این بخش ۴درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش ‌یافته است که به طور یقین تغییر تعرفه و نیز مشوق‌های وزارت نیرو برای مشترکان خانگی از عوامل مهم در این کاهش مصرف بوده‌اند. این مدیر صنعت برق خاطرنشان کرد: موضوع قیمت همواره یکی از عوامل مؤثر در کاهش و کنترل مصرف بوده است و با توجه به اینکه تعرفه برق در پله‌های آخر ۳.۵ برابر تعرفه عادی است، طبیعی است که مشترکان برای کاهش مصرف و رساندن آن به الگوی تعیین شده انگیزه لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به مشوق‌های پیش‌بینی‌ شده برای صرفه‌جویی در بخش خانگی تأکید کرد: کاهش مصرف برق خانگی در مناطق گرمسیری به‌مراتب بیشتر از مناطق عادی بوده و این نشان می‌دهد مشترکان این مناطق که به دلیل الگوی مصرف خاص مناطق گرمسیر (الگوی تا ۳۰۰۰ کیلووات‌ساعت در ماه) از ظرفیت بیشتری برای کاهش مصرف برخوردار بوده و از مشوق‌های وزارت نیرو بیش از دیگر مشترکان برخوردار شده‌اند، به‌گونه‌ای که میانگین پاداش مشترکان مناطق گرمسیری حدود ۶۰ هزار تومان و مشترکان عادی حدود ۲۲ هزار تومان بوده است.
وی میانگین کاهش مصرف برق در مناطق گرمسیر را تا ۱۰ درصد نیز عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: آمارها نشان می‌دهد در شهر اهواز متوسط ماهانه مصرف برق از ۹۲۲ کیلووات‌ساعت در سال گذشته به ۷۰۲ کیلووات‌ساعت در سال جاری رسیده است.
مدیرکل فروش و خدمات مشترکان توانیر ادامه داد: این رقم در خوزستان از ۸۶۸ کیلووات‌ساعت به ۸۱۱ کیلووات‌ساعت کاهش ‌یافته است، در هرمزگان از ۹۰۲ کیلووات‌ساعت به ۸۳۹ کیلووات‌ساعت و در بوشهر از ۸۴۵ کیلووات ساعت به ۷۳۹ کیلووات‌ساعت رسیده است. یاقوتی افزود: با وجود اینکه مشترکان بسیار پرمصرف حدود ۴ درصد از مشترکان برق خانگی را تشکیل می‌دهند، اما حدود ۱۴ درصد مصرف برق این بخش را به خود اختصاص داده‌اند. وی ادامه داد: حدود یک میلیون مشترک صنعت برق تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند که در صورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق تا ۵۰ درصد سقف الگو، از برق رایگان بهره‌مند خواهند شد.