kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
مدیرکل راه و شهر‌سازی استان تهران:

زمین در قرچک و پیشوا برای ساخت مسکن داده می‌شود

 
 
 
 
مدیرکل راه و شهر‌سازی استان تهران گفت: تصمیم داریم به زودی در پیشوا و قرچک نیز به صورت خود مالک، زمین در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار دهیم تا اقدام به ساخت مسکن کنند.
خلیل محبت‌خواه در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: پروژه نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف استان تهران به صورت قرارداد با بخش دولتی، انبوه‌سازان یا به شکل خود مالک در حال اجرا است. برنامه‌ریزی‌هایی برای الحاق زمین در شهرستان‌های قرچک و پیشوا نیز در دستور کار قرار داده‌ایم. 
او افزود: متقاضیان دارای شرایط که فرم «ج» آنها سبز است در قالب گروه‌های دو یا سه نفره می‌توانند از ما زمین دریافت کنند و ساخت و ساز انجام دهند. در بعضی شهرها که اراضی بیشتری در اختیار داریم حتی به یک نفر هم زمین واگذار می‌کنیم. 
مدیرکل راه و شهر‌سازی استان تهران تاکید کرد: با تحویل زمین‌ها به قرارگاه امام حسن‌مجتبی‌(ع) تعداد پروژه‌های در حال اجرای نهضت ملی مسکن در استان تهران رشد چشمگیری خواهد داشت. همچنین در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌هایی با سازندگان، پیمانکاران و دیگر کارگزاری‌ها خواهیم داشت که تحولی در اجرای طرح‌های مسکن خواهد بود.
محبت‌خواه با بیان اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تهران فعال است و با سرعت مناسبی پیش می‌رود، گفت: بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی حضرت امام‌(ره)، قراردگاه امام حسن مجتبی‌(ع) در این طرح‌ها حضور دارند. علاوه ‌بر این از انبوه‌سازان پای کار و فعال هم استفاده می‌کنیم. ما طی فراخوان‌هایی به بخش خصوصی و دولتی و به طور کلی هرکس سابقه خوبی در ساخت و ساز دارد دعوت به همکاری کرده‌ایم.
او درخصوص تعداد متقاضیان نهضت ملی مسکن گفت: در استان تهران ۹۸۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند و در شهرهایی که زمین داشته باشیم از جمله شهر جدید ایوانکی هنوز امکان نام‌نویسی داریم. طرح اولیه شهرک‌ها را بر اساس الگوهای مدرن، به‌روز و با معماری ایرانی ـ اسلامی ارائه می‌دهیم و بر اساس آن متقاضیانی که زمین گرفته‌اند می‌توانند تمام کارهای ساختمانی را از صفر تا صد انجام دهند.
تاکید وزیر بر ساخت 4 میلیون مسکن
همچنین رستم قاسمی؛ وزیر راه و شهر‌سازی در حاشیه نشست هیئت دولت درباره روند پیش روی طرح جهش تولید مسکن از قول دولت و وزارت راه و شهر‌سازی مبنی بر ساخت چهار میلیون مسکن تا پایان سال [عمر دولت] سخن گفت و افزود: این‌گونه نیست که سال اول بتوانیم یک میلیون مسکن بسازیم چون ساخت واحدهای مسکونی یکی دو سال به طول می‌انجامد. ظرف چند ماه گذشته ساخت یک و نیم میلیون واحد را شروع کرده‌ایم که از عملیات فونداسیون تا نازک کاری که تا پایان شهریور ماه طول می‌کشد، حدود ۱۰۰ هزار واحد تحویل خواهد شد.
او از شروع تحویل واحدها طی ماه‌های پیش رو خبر داد و افزود: این روند زمان می‌برد، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ظرف چهار سال، حدود چهار میلیون مسکن را تولید کنیم.
وزیر راه و شهر‌سازی درخصوص عملکرد یکساله وزارتخانه محل خدمت خود، گفت: در حوزه مسکن کار مفصلی صورت گرفته است و با ایجاد بانک زمین نزدیک سه میلیون قطعه زمین برای نهضت ملی مسکن فراهم آمده که کار ساده‌ای نیست.
قاسمی در رابطه با افزایش قیمت بلیت پروازهای عتبات خاصه با نزدیک شدن به اربعین حسینی گفت: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهم که قیمت بلیت اربعین اضافه شود. مردم بلیت چارتری نخرند و از طرفی به آژانس‌های هوایی نیز ابلاغ شده است که بلیت به صورت چارتر به فروش نرسانند.
او با بیان این که توان کافی در حوزه پروازهای اربعین وجود دارد، تاکید کرد: هر ایرلاینی تخلف کند، پرواز آن لغو خواهد شد. تکرار می‌کنم که اجازه پرواز چارتری برای اربعین حسینی داده نشده و مردم هم از چنین بلیت‌هایی امتناع کنند چون در فرودگاه ایران خواهند ماند و اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما در زمان اربعین هرگز داده نخواهد شد.