kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱

آمار تکان‌دهنده سازمان ملل از شمار کودکان و نوجوانانی که صهیونیست‌ها کشته‌اند

 

سرويس خارجي-
كارنامه سياه كودك كشي رژيم صهيونيستي را حتي در گزارش‌های رسمی سازمان ملل هم مي توان ديد، اما تا كنون هيچ اقدامي در غرب براي محاكمه صهيونيست‌ها و توقف كودك كشي اين رژيم صورت نگرفته است. واکنش کشورهای مرتجع عربی نیز در این بین، شرم آور بوده است.
جنگ‌ها در هر جايي كه رخ مي دهند، چنان گرد و خاكي به راه مي‌اندازند كه تنها پس از فرونشست اين گرد و غبار است كه مي توان به عمق فاجعه پي برد. اكنون نيز كه دو روز از اعلام آتش بس در فلسطين مي گذرد و آتش جنگ تا حدودي فروكش كرده، عمق فاجعه و جنايتي را كه صهيونيست‌ها عليه شهروندان فلسطيني به راه‌انداختند، به خوبي مي توان ديد و درك كرد. اگرچه آمار تلفات در سه روز جنگ تمام عيار اشغالگران صهيونيست در سرزمين‌هاي فلسطيني 46 نفر اعلام شده، اما عمق فاجعه آنجا دردناك‌تر مي شود كه حداقل يك سوم از اين قربانيان كودكان فلسطيني بوده‌اند كه بي هيچ اطلاعي از آنچه در سرزمين‌شان مي گذرد، به‌جاي آماده شدن براي رفتن به كلاس‌هاي درس و مدرسه، براي رفتن به قبر كفن پوش شدند. اين جنايتي است كه در جلو چشم همه جهان به وقوع مي پيوندند و رهبران غربي هيچ‌گاه كلامي براي متوقف كردن رژيم كودك كش تل آويو بر زبان نمي‌آورند.
ظهر روز سه شنبه و يك روز پس از اعلام آتش بس،
«حنین ابو قایده»، کودک ده ساله فلسطینی، درد و رنج ناشي از حمله موشكي صهیونیست‌ها به نوار غزه را تاب نياورد
و مجموع كودكان شهيد تجاوز سه روزه صهيونيست‌ها به 16 نفر رسيد.كارنامه كودك‌كشي رژيم صهيونيستي حتي بسيار سياه‌تر از سه روز گذشته است و اين كارنامه جنايت آميز را سازمان ملل نيز تایيد مي‌كند. جديدترين گزارش سازمان ملل حكايت از آن دارد كه از سال ۲۰۰۸ تا ماه می‌۲۰۲۲، تعداد کل تلفات انسانی فلسطین در جنگ با رژیم صهیونیستی، به ۶۰۳۶ نفر رسیده‌است و ۱۳۸۱۱۰ نفر هم مجروح شده‌اند. فاجعه بارتر آن كه در ميان 6هزار نفر فلسطيني كه فقط در 14 سال گذشته به شهادت رسيده‌اند، نام 1358 دختر و پسر زير 18 سال نيز به چشم مي خورد. همين آمار كافي است تا موجوديت نامشروع تل‌آويو را از نظر حقوق انساني زير سؤال برد. حتي در نبرد سال گذشته «سيف‌القدس»
نيز، حملات رژيم اسرائيل به قرباني شدن حداقل 66 کودک انجاميد، اما صدايي از كسي در غرب بيرون نيامد.گروه بین‌المللي دفاع برای کودکان آمار تكان‌دهنده‌تري ديگري را از كودك كشي صهيونيست‌ها منتشر كرده و در گزارش اخير خود مي گويد در طول قرن بیست و یکم، بیش از 2200 کودک فلسطینی توسط ارتش، پلیس و حملات شهرک نشینان اسرائیلی کشته شده‌اند، اما تا به امروز رهبران تل آويو نه به اتهام كودك‌كشي محاكمه شده‌اند و نه حتي مورد سؤال و پرسش قرار گرفته‌اند. آمار جنايات صهيونيست‌ها در سه روز گذشته عليه شهروندان فلسطيني و بمباران مناطق مسكوني تا آنجا شرم آور بوده كه حتي صداي نهاد غیر‌دولتی و غیر انتفاعی «دیده‌بان حقوق‌بشر
جهانی» نيز در آمد و اين نهاد روز سه شنبه در صفحه توئیتر خود به جنگ سه روزه اخیر در غزه پرداخت و نوشت که بیش از ۴۰ فلسطینی از جمله ۱۵ کودک در پی جنگ سه روزه اخیر میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطینی در غزه کشته شده‌اند و تا زمانی که خبری از مجازات نباشد، این‌گونه تنش‌آفرینی‌ها نیز ادامه خواهد یافت. دیده‌بان افزود: «این چرخه‌های تنش‌آفرینی تا زمانی ادامه خواهد داشت که معافیت از مجازات حاکم باشد، غزه یک زندان در فضای باز باقی بماند و آپارتاید اسرائیل از بین نرود.»
مواضع هماهنگ مقاومت در برابر اشغالگران
با وجود درگيري سنگين سه روز گذشته در مناطق فلسطيني، اما گروه‌هاي مقاومت همچنان در كنار هم مواضع هماهنگي را در مقابله با تجاوزات صهيونيست‌ها دنبال مي كنند. در همين ارتباط نيز، رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگویی تلفنی بر وحدت مقاومت در مقابله با رژیم اشغالگر و شکست دشمن در زمینه در هم شکستن عزم و اراده ملت فلسطین تأکید کردند. بر اساس این گزارش، هنیه و النخاله شهادت شماری از فرماندهان گردان‌های قدس و فلسطینیان در درگیری‌های ۳ روزه غزه را تسلیت گفته و تاکید کردند که خون شهدا مشعل راه آزادی فلسطین خواهد بود و پس از شهادت آنان کسانی دیگر پرچم جهاد و مبارزه را بدست گرفته و این راه را ادامه خواهند داد. دو طرف همچنین در مورد درگیری‌های اخیر، پیامد‌های آن و راه‌های تقویت اقدامات و هماهنگی مشترک گفت‌وگو کرده و همبستگی و همکاری گروه‌های مقاومت در میدان نبرد را ستودند. همزمان، شماری از ناظران صهیونیست با اشاره به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ایستادگی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و شلیک حدود ۱۰۰۰ فروند راکت و موشک به مناطق دور و نزدیک صهیونیست نشین، تصریح کردند: جهاد اسلامی به تنهایی قدرت آن را دارد که به عمق اسرائیل حمله کند و به هیبت و حاکمیت آن ضربه بزند بدون آنکه تل‌آویو بتواند جلوی آن را بگیرد. از سوي ديگر با وجود آتش بس در فلسطين، اما وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که نظامیان صهیونیست صبح سه‌شنبه سه تن از فرماندهان کتائب شهداء الأقصی شاخه نظامی جنبش فتح را در شهر نابلس به شهادت رساندند. جمعیت هلال احمر فلسطین نیز از زخمی شدن ۶۹ نفر در نتیجه اصابت گلوله جنگی در نابلس خبر داد و افزود که حال هفت نفر از آنها وخیم است. بنابر گزارش شبکه الجزیره، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این جنایت صهیونیست‌ها تأکید کرد که این جنایت رژیم اشغالگر را به دادگاه کیفری بین‌المللی و سازمان ملل ارجاع خواهیم داد تا عاملان آن را مجازات کنند.وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که با شهادت این سه فرمانده کتائب شهداء الأقصی، شمار شهدای فلسطین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در غزه و کرانه باختری به ۱۲۹ نفر رسید.