kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
معاون بانک مرکزی:

تمام کارتخوان‌ها به‌زودی دارای پرونده مالیاتی می‌شوند

به گفته معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تمام کارتخوان‌های کشور تا پایان همین هفته دارای پرونده مالیاتی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهران محرمیان درخصوص آخرین وضعیت کارتخوان‌ها گفت: در حال حاضر با اقداماتی که بین بانک مرکزی، شبکه پرداخت و سازمان امور مالیاتی اتفاق افتاده بیش از 90 و نیم درصد از کارتخوان‌ها و ابزار‌های پرداخت در کشور پرونده مالیاتی دارند و حدود 280 هزار دستگاه باقی مانده که طی همین هفته به این شبکه پرداخت مالیاتی متصل می‌شوند. اگر پرونده مالیاتی شبکه‌های پرداخت، تا زمان داده شده تشکیل نشود مطابق رویه‌ای که ظرف چند ماه گذشته پیگیری شده، قطع خواهد شد.
او درخصوص بحث حساب‌های شخصی و تجاری گفت: حساب‌های اشخاص حقوقی، حساب پشت کارتخوان‌ها و حساب افرادی که خود به عنوان حساب تجاری امور سازمان مالیاتی اعلام کردند، همگی به صورت خودکار بین دو سازمان به عنوان حساب تجاری ثبت و رد و بدل خواهد شد.
وی افزود: یک‌سری حساب‌هایی که رفتار تجاری دارند ولی به عنوان حساب شخصی ثبت شده‌اند، شناسایی شده و مطابق قانون برنامه و بودجه و مصوبه شورای پول و اعتبار به سازمان امور مالیاتی به صورت دوره‌ای اعلام شده و در این سازمان در دست بررسی است.
اجرای گام به گام قانون پایانه‌های فروشگاهی
همچنین رئیس ‌سازمان امور مالیاتی از اجرای تدریجی قانون پایانه‌های فروشگاهی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، داوود منظور گفت: در چارچوب فراهم آمدن زیرساخت‌ها و سامانه‌های لازم برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مودیان، این قانون به شکل تدریجی و مرحله‌ای اجرا می‌شود.
وی با تقدیر از همه افرادی که در عملیاتی شدن این قانون نقش داشته‌اند، افزود: عقب‌افتادگی‌ها در اجرای این قانون در دولت سیزدهم جبران و زیرساخت‌های لازم با دقت و پیگیری جدی فراهم شده است. با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، شفافیت در اقتصاد و عدالت مالیاتی و همزمان کاهش فرار مالیاتی، اعتماد عمومی مردم و مودیان به نظام مالیاتی افزایش خواهد یافت. همچنین به موجب این مصوبه قانونی، مشمولینی که برای عضویت دراین سامانه فراخوان می‌شوند، مکلفند برای خرید و فروش تمام کالاها صورت‌حساب الکترونیک صادر کرده و نسخه‌ای از آن را برای سامانه پایانه‌های فروشگاهی ارسال کنند.