kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

کیانی دختر تکواندوی ایران، اولین طلای بانوان را ضرب کرد

۴ نماینده ایران در روز نخست تکواندوی مردان و زنان بازی‌های کشورهای اسلامی صاحب ۲ مدال طلا و ۲ مدال برنز شدند.

در جریان نخستین روز از رقابت‌های تکواندوی بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه، مهدی حاج موسایی در ۵۴- و حسین لطفی در ۵۸- کیلوگرم در بخش مردان و ناهید کیانی در ۵۳- و نسترن ولی‌زاده در وزن ۵۷- کیلوگرم در بخش زنان به میدان رفتند که حاصل آن ۲ مدال طلا و ۲ برنز بود.
حسین لطفی در وزن ۵۸- کیلوگرم در دور نخست به دلیل حاضر نشدن رقیب خود از ساحل عاج به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز مقابل حریف خود از افغانستان صاحب برتری شد.
وی سپس مقابل سمیرخان از قزاقستان به برتری رسید. لطفی در نیمه نهایی نیز مقابل ماگومداف از آذربایجان پیروز شد و در فینال این رقابت‌ها نیز ۲ بر صفر از سد پولات از ترکیه گذشت و به مدال طلا رسید.
در وزن ۵۳- کیلوگرم دختران، ناهید کیانی در اولین مبارزه برابر مونیس اویماتوا از تاجیکستان به برتری رسید. وی در دومین رقابت مقابل منیره عبدالواحد از عربستان دو بر یک صاحب پیروزی شد. وی در راند اول با حساب ۱۰ بر ۴ پیروز شد اما در راند دوم ۱۶ بر ۱۵ شکست خورد و در نهایت در راند سوم ۱۴ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد و مدال برنز خود را قطعی کرد.کیانی در این مرحله نیز مقابل چاروسا مایوموا از ازبکستان ۲ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید. وی در فینال نیز مقابل اومایما ال‌بوشی از مراکش ۲ بر صفر پیروز شد و به مدال طلای این مسابقات رسید. ناهید کیانی دختر شایسته تکواندوی کشورمان پس از قهرمانی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی پرچم به‌ دست دور افتخار زد تا عشق و علاقه‌اش را به ایران فریاد بزند. کسب اولین طلای بانوان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی موفقیتی بزرگ برای کیانی پس از المپیک توکیو بود، آن هم در شرایطی که عده‌ای به دروغ بر این طبل می‌کوبیدند که زنان در ورزش ایران جای پیشرفت ندارند و با توسل به همین دروغ پشت کردن تعداد معدودی ورزشکاران به کشورشان را توجیه می‌کردند؛ همان ورزشکارانی که از زمان رفتن‌شان سیر نزولی را شروع کردند و حالا به جای حضور در میادین ورزشی، بیشتر در فضای مجازی پرسه می‌زنند!
باید به این نکته هم اشاره کرد که کیانی پس از کسب مدال‌طلا در گفت‌و‌گویی با خبرنگاران اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که توانستم خوشرنگ‌ترین مدال را با دعای خیر مردم به‌‌دست آورم. در تکواندو آینده درخشانی دارم و قطعا به همین روند خود ادامه خواهم داد.