kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۰۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

واکنش بایدن به قتل هدفمند مسلمانان در آمریکا: اندوهگین شدم!

 
 
 
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به کشتار هدفمند مسلمان‌ها در این کشور تنها به بیان این جمله اکتفا کرد که از شنیدن این قتل‌ها ‌اندوهگین شده است.
بعد از کشتار هدفمند سیاهان در آمریکا این بار چند ماهی است که نوبت به مسلمانان این کشور رسیده تا هدف کشتار هدفمند قرار بگیرند. ماجرا از این قرار است که پلیس ایالت «نیومکزیکو» واقع در جنوب غربی آمریکا به همراه چند نهاد فدرال مشغول تحقیق درباره پرونده قتل چهار مرد مسلمان هستند تا مشخص کنند آیا این قتل‌ها، که آخرین موردش در عصر جمعه گذشته رخ داد، با یکدیگر مرتبط هستند یا خیر؛ قتل‌هایی که فرماندار این ایالت آنها را «هدفمند» توصیف می‌کند. 
آن طور که ایسنا به نقل از رویترز نوشته، «هارولد مدینا»، رئیس‌پلیس شهر «آلباکرکی» این ایالت روز شنبه به خبرنگاران گفته «مرد جوانی از اعضای جامعه مسلمانان به قتل رسیده است.» نام این قربانی و شرایط پیرامون قتلش فاش نشده است. پلیس این را هم گفته که در 3 قتل قبلی نیز، قربانیان هدف تیراندازی در یک کمین غافلگیرانه قرار داشتند.
به گفه «مدینا» این قتل احتمالاً با 3 قتل قبلی مرتبط است. 3 مرد مسلمان دیگر در فاصله ۹ ماه گذشته در آلباکرکی که بزرگ‌ترین شهر این ایالت است به قتل رسیده‌اند در حالی که پلیس نیومکزیکو پیشتر اعلام کرده بود احتمالا این افراد به دلیل مذهب و نژادشان هدف قرار گرفته‌اند. «میشل لوجان‌گریشام»، فرماندار نیومکزیکو نیز در توئیتی به این قتل‌ها این طور واکنش نشان داده که: «قتل‌های هدفمند ساکنان مسلمان آلباکرکی عمیقاً منزجر‌کننده و کاملاً غیرقابل تحمل است.» او همچنین گفت که در حال اعزام تعداد بیشتری از افسران پلیس ایالتی به آلباکرکی برای کمک به تحقیقات است. بر اساس این گزارش، دو تن از این مردان مسلمان از اعضای یک مسجد بودند که به ضرب گلوله کشته شدند. پلیس گفته «احتمال زیادی» هست که قتل آنها با قتل یک مهاجر افغان در نوامبر(آذر 1400) مرتبط بوده باشد.
واکنش بایدن
به دنبال انتشار خبر چهارمین جنایت علیه مسلمان در ایالت نیومکزیکو، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد. بایدن در حساب توئیتری خود در یک موضع منفعلانه نوشت که از این قتل‌ها عصبانی و‌اندوهگین است: «من عصبانی و‌اندوهگین هستم درحالی که منتظر نتیجه تحقیقات هستیم دعای من همراه خانواده قربانیان است و دولت من قویا در کنار جامعه مسلمانان ایستاده است...این حملات نفرت برانگیز است و هیچ جایی در آمریکا ندارد.»