kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۰۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
کشف جسد آخرین مفقودی در فیروزکوه

عملیات جست‌وجو برای یافتن 5 مفقودی سیل در 3 استان ادامه دارد

 
 
 
 
 معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پیدا شدن آخرین مفقودی سیل مزداران در فیروزکوه خبر داد. 
مرتضی مرادی‌پور به ایسنا گفت: صبح دوشنبه (دیروز) آخرین مفقودی سیلاب در مزداران فیروزکوه از سوی امدادگران سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر کشف شد. این آخرین مورد مفقود شده در سیل این منطقه بود که گزارش آن ثبت شده و جست‌وجوها برای یافتنش ادامه داشت. 
مرادی‌پور با بیان اینکه در چند نقطه از جمله روستای مزداران شهرستان فیروزکوه گزارش مفقودی داشتیم، افزود:  این مفقودی جوانی بود که به همراه مادربزرگش جان خود را از دست داده بودند اما جسد او پیدا نشده بود. با پیگیری تیم‌های جست‌وجو، سگ‌های آنست و.. محورها و مسیل‌ها بررسی شد و جسد این فرد که آخرین مفقودی سیلاب مزداران بود کشف شد.
وی با بیان اینکه با کشف جسد این فرد، گزارش مفقودی دیگری در مزداران وجود ندارد، ادامه داد: در همین راستا نیز عملیات جست‌وجو در این منطقه به پایان رسید، اما حضور امدادگران در این مناطق ادامه خواهد داشت.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه دو مورد مفقودی نیز درپی جاری شدن سیل در منطقه پردیس تهران گزارش شده است، گفت:‌ عملیات جست‌وجو در مناطقی از استان تهران، لرستان و خوزستان همچنان ادامه دارد. در حال حاضر پنج نفر دیگر مفقود هستند که عملیات برای پیدا شدن این افراد ادامه دارد. مرادی پور افزود:‌ نیروهای ما در حال حاضر با تیم‌های محلی در حال همکاری هستند. آواربرداری سنگین است و باید انجام شود تا حین آواربرداری مفقودی‌ها را پیدا کنیم. 
 آخرین وضعیت مناطق‌ سیل‌زده در ۴ استان 
رئیس‌سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز به ایسنا گفت: در پی بارش شدید باران و وقوع طوفان از یکشنبه تا عصر دوشنبه، بخش‌هایی از مناطق غرب کشور دچار سیل و آبگرفتگی شد که عملیات امداد و نجات در این مناطق بلافاصله آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.
مهدی ولیپور با بیان اینکه مناطق تحت تاثیر
۱۴ شهرستان در چهار استان اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و چهارمحال و بختیاری بود، افزود:‌ بر این اساس در استان اصفهان در سه شهرستان سمیرم، بوئین میان‌دشت و فریدون شهر، در استان لرستان در دو شهرستان ازنا و الیگودرز، در استان چهارمحال و بختیاری در شش شهرستان کوهرنگ، لردگان، اردل، فارسان، کیار و بروجن و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در دو شهرستان دنا و بویراحمد عملیات امدادی انجام شد.
ولیپور با بیان اینکه طی این دو روز در مجموع بیش از چهار هزار و 500 خدمت امدادی از سوی هلال احمر در این چهار استان ارائه شده است، گفت: به سه هزار 
و ۷۸۳ نفر امدادرسانی شده و ۷۳۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. از ۷۳ باب منزل مسکونی نیز عملیات تخلیه آب انجام شده و ۱۹۸ دستگاه خودرو نیز رها‌سازی شده‌اند. همچنین
 ۴۱ خانوار نیز به مناطق امن منتقل شده‌اند. به گفته وی، در مجموع
۱۶۶ امدادی در ۵۰ تیم عملیاتی و به همراه ۲۶ دستگاه خودروی عملیاتی،
 ۲۴ دستگاه خودروی کمک دار در این ماموریت‌ها حضور داشتند و نسبت به توزیع ۱۶۶ دستگاه چادر، ۵۳۳تخته پتو، ۱۲۳ تخته موکت، ۵۲۷ بسته غذایی و... اقدام کردند.