kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲

پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه ترکیه

 
 
 
* سومین روز رقابت‌های دوچرخه‌سواری بازی‌های کشورهای اسلامی در حالی به پایان رسید که نماینده کشورمان موفق شد دومین مدال خودش و کاروان ورزشی ایران را در قونیه بدست آورد. بهنام آرین نماینده کشورمان موفق شد پس از نماینده کشور امارات که دارنده مدال طلا همین ماده در قهرمانی آسیایی ۲۰۲۲ است در جایگاه دوم قرار بگیرد. 
* در ادامه بازی‌های کشورهای اسلامی یکشنبه شانزدهم مرداد ما نمایندگان تیم ملی پاراشنا در مرحله فینال با حریفان خود رقابت کردند.در ماده 400 متر آزاد سینا ضیغمی نژاد با ثبت زمان 4:42:37 موفق به کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی شد. شاهین ایزدیار دیگر نماینده کشورمان در این ماده، با ثبت زمان 4:43:55 در رده دوم ایستاد و به نشان نقره و عنوان نایب قهرمانی رسید. ابوالفضل ظریف نیز با ثبت زمان 5:19:48 در رده چهارم این ماده قرار گرفت. در ماده 100 متر پروانه نیز، سینا ضیغمی نژاد با ثبت زمان 1:06.92 در جایگاه دوم ایستاد و موفق به کسب مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی این مسابقات شد.
* در چهارمین روز از بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه (دیروز) ملی‌پوشان تنیس روی میز به میدان رفتند. ندا شهسواری نماینده تنیس روی میز زنان ایران در دو بازی پی‌در‌پی با نتایج سه بر صفر به برتری رسید و با شکست حریف بنگلادشی ضمن قطعی کردن مدال برنز خود، به نیمه نهایی راه یافت. همچنین شیما صفایی دیگر نماینده کشورمان با نتیجه 3-1 نتیجه را مقابل ترکیه واگذار و از ادامه رقابت‌ها بازماند. در بخش مردان نیما عالمیان با سه برد مقابل حریفانی از لبنان، قرقیزستان و ترکیه راهی نیمه‌نهایی شد. امیرحسین هدایی نیز با شکست نمایندگان آلبانی، مالدیو و لبنان گام به نیمه نهایی گذاشت.